ادامه تظاهرات و ناآرامی های مذهبی در هند

عضو شوید
باشندگان چندین ایالات جنوبی هند، در پیوند به لغو ممنوعیت ورود زنان به معبد ساباریمالا به کوچه و سرک ها ریختند.

به گزارش اسپوتنیک، هزاران تن از باشندگان ایالات جنوبی هند، در اعتراض به داخل شدن ۲ زن به معبد ساباریمالا و برای جلب توجه حکومت مرکزی به این مسئله، دست به تظاهرات زدند.

چندی پیش ستره محکمه هند قانون ممنوعیت ورود زنان به معبد ساباریمالا را لغو کرد. پس از آن ۲ زن برای اولین بار وارد معبد متذکره شدند. تصاویری که هنگام ورود این دو زن به معبد گرفته شده بود، تصاویر تاریخی و نقطه آغاز تظاهرات گسترده در هند محسوب میشود.

این دو زن ۹۱۴ متر بالاتر از سطح دریا به طرف کوه صعود کردند و بیش از چهار ساعت در حال حرکت بودند تا به مبعد برسند.

تراپتی دیسای، فعال حقوق زنان در این مورد چنین اظهار نظر میکند: «اینکه زنان توانستند واردمعبد ساباریمالا شوند یک پیروزی تاریخی است. در قدم نخست این پیروزی برای برابری همه زنان بود.تصمیم ستره محکمه هند با تظاهرات زیادی همراه بود، اما همه آنها ناموفق بودند — زیرا زنان توانستند داخل معبد شودند.»

در ویدئوهای منتشر شده از ناآرامی ها در جنوب هند دیده میشود که معترضین در حال مبارزه هستند و شعارهای بلند فریاد می زنند. آنها خشمگین هستند که زنان با ورود به این معبد، سنت های دیرینه مذهبی را نقض کرده اند.

یادآوری میکنیم، روز سه شنبه، زنان هندی برای دفاع از حقوق شان، صف ۶۷۰ کیلومتری ایجاد نمودند و خواستار حقوق برابر با مردان شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала