استقبال ارگ از تأخیر سه ماهه دربرگزاری انتخابات

© Wikipediaاستقبال ارگ ازتأخیر سه ماهه دربرگزاری انتخابات
استقبال ارگ ازتأخیر سه ماهه دربرگزاری انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری از تصمیم جدید کمیسیون مستقل انتخابات مبنی بر تعویق سه ماهه انتخابات ریاست جمهوری استقبال کرده و گفته با این نهاد در این مورد همکاری می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری کشور پس از اعلام تصمیم جدید کمیسیون در صفحه رسمی فیس‌بوک خود نوشته که خواست حکومت برگزاری به موقع انتخابات بوده اما کمیسیون مستقل انتخابات در مشورت با جوانب دخیل در این پروسه فیصله کرده که انتخابات ریاست جمهوری با تاخیر برگزار شود.
وی تصریح کرده که «حکومت افغانستان با احترام به فیصله کمیسیون مستقل انتخابات و با در نظرداشت ملحوظات مختلف که از سوی کمیسیون انتخابات مطرح گردیده، آماده است تا با کمیسیون در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه سرطان سال ۱۳۹۸ همکاری همه‌جانبه نماید.»
سخنگوی ریاست جمهوری گفته که کمیسیون مستقل انتخابات این تصمیم را پس از مشورت با جوانب دخیل در این پروسه، با در نظرداشت مسائل تخنیکی و جلوگیری از اشتباهات انتخابات پارلمانی ماه میزان سال جاری گرفته شده است.
شام روز گذشته کمیسیون مستقل انتخابات طی کنفرانس خبری اعلام کرد که به دلیل مشکلات تخنیکی و عملیاتی قادر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 31 حمل سال آینده نیست و برای برگزاری این انتخابات در ماه سرطان سال آینده برنامه ریزی می‌کند.
کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که این کمیسیون پس از مشوره با جهت‎های مختلف تصمیم گرفته است تا انتخابات ریاست جمهوری را به تاریخ 29 سرطان سال آینده برگزار کند.
پیش از این حنیف اتمر یکی از کاندیدای ریاست جمهوری و مشاور اسبق شورای امنیت،‌ گفته بود که تعویق انتخابات ریاست جمهوری آغاز مهندسی این پروسه از سوی انتخابات است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала