کابل: نتایج مذاکرات امارات تا اوایل 2019 اعلام خواهد شد

© Photo / M.Naderiکابل: نتایج مذاکرات امارات تا اوایل 2019 اعلام خواهد شد
کابل: نتایج مذاکرات امارات تا اوایل 2019 اعلام خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک منبع معتبر در دولت کابل خبر داده است که نتایج مذاکرات هفته جاری میان امریکا و نمایندگان جنبش طالبان تا اوایل سال 2019 اعلام خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، منبع مذکور بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت، در این نشست نتایج مثبتی برای همه شرکت کنندگان به دست آمد که امیدواریم تا آغاز سال آینده آنها را اعلام کنیم
گفت‌وگوهای رو در روی نمایندگان گروه طالبان و زلمی خلیلزاد در سه روز گذشته در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی در جریان بود. دراین مذاکرات نمایندگانی از دفتر سیاسی طالبان در قطر، نمایندگانی از شاخه‌های نظامی این گرو، نمایندگان امریکا و نمایندگانی از کشورهای پاکستان، عربستان و امارات شرکت داشتند.در اخیر این نشست تصمیم گرفته شد که مذاکرات بعدی در عربستان سعودی برگزار گردد.
زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان پس از گفت‌وگوهای سه روزه با نمایندگان طالبان و برخی از کشورهای منطقه وارد کابل شده تا در مورد نتیجه این گفت‌وگوها با رهبران افغانستان صحبت کند. 

جزییات زیادی از نشست ابوظبی منتشر نشده اما آقای خلیلزاد امروز گفته است که "گفت‌وگوهای مفیدی برای پایان جنگ افغانستان در امارات انجام شد و هدف از آن زمینه‌سازی برای آغاز مذاکرات صلح میان خود افغان‌ها بود."
او همچنین خبر داد که پس از پایان مذاکرات در امارات به اسلام آباد رفته و با مقامات این کشور در مورد نتیجه نشست ابوظبی صحبت کرده است.
از سوی هم شورای عالی صلح افغانستان گفته کار روی طرح توافقنامه صلح با طالبان به زودی آغاز می شود. احسان طاهری سخنگوی شورای عالی صلح گفته است که توقع می‌رود که تلاش‌های اخیر سبب تأمین صلح در این کشور گردد.
اوخاطر نشان ساخت: "ما ضرورت داریم که مذاکرات میان حکومت و طالبان را به زودی آغاز کنیم، نشست‌های انجام شده در این زمینه خیلی مهم است و ادامه می‌یابد تا آن که راه و فرصتی را دریابیم که مذاکرات صلح بین حکومت و طالبان صورت بگیرد، برای ما گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان مهم است."
تا هنوز جزئیات در مورد نشست ابوظبی میان خلیل‌زاد و نماینده‌های طالبان نشر نشده، اما در برخی از گزارش‌ها گفته شده که دو طرف در موردایجاد حکومت موقت، تاریخ خروج نیرو های امریکایی، آتش بس و رهایی زندانیان طالب صحبت کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала