آغاز مذاکرات طالبان با امریکا در رابطه به صلح افغانستان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی طالبان اعلام کرد که امروز دوشنبه نمایندگان جنبش طالبان با هیئتی از مقامات امریکایی در رابطه به صلح افغانستان دیدار و مذاکره خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام نمود که نشست مشترک میان نمایندگان این گروه و هیئتی از مقامات ایالات متحده امریکا امروز برگزار می گردد.
مجاهد در توییتر خود ضمن اعلام خبر ابراز داشته است که؛ در این نشست همچنین نمایندگان پاکستان، امارات و عربستان سعودی نیز شرکت خواهند کرد.
در مورد محل برگزاری این نشست چیزی گفته نشده است.
رسانه های افغانستان نیزگزارش داده اند که قرار است که تا ساعات دیگر؛ زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان با نمایندگان گروه طالبان در پاکستان دیدار کند.
عمران خان، نخست وزیر پاکستان اخیرا گفته بود که کشورش شورای رهبری طالبان افغان موسوم به "شورای کویته" را متقاعد ساخته که وارد گفتگوهای مستقیم با مقام‌های امریکایی شوند.
مسئله راه اندازی گفتگو های مستقیم صلح میان نیروهای مخالف در افغانستان تا اکنون در مکان های مختلف از جمله مسکو مورد بحث قرار گرفته است 
یادآوری می‌کنیم، نشست صلح افغانستان روز جمعه، ۹ نومبر با حضور نمايندگان شورای عالی صلح افغانستان و طالبان در شهر مسکو برگزار شد.
حکومت افغانستان اعلام کرده که در این نشست حضور رسمی ندارد و شورای عالی صلح به عنوان نهاد مستقل تصمیم به شرکت در این نشست گرفته است.
نشست مسکو درمورد افغانستان قرار بود به تاریخ ۴ سپتمبر برگزار شود، اما به‌دلیل عدم اشتراک حکومت افغانستان در آن، به درخواست حکومت افغانستان، به تعویق انداخته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала