قوی‌ترین پاسپورت در جهان متعلق به چه کشوری است؟

© Sputnik / Grigoriy Sisoevقوی‌ترین پاسپورت در جهان متعلق به چه کشوری است؟
قوی‌ترین پاسپورت در جهان متعلق به چه کشوری است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رتبه بندی قدرتمندترین پاسپورت های جهان در سال 2018 توسط سایت "پاسپورت ایندکس" انتشار یافت که در آن رتبه بندی پاسپورت امارت متحده عربی قوی‌ترین پاسپورت جهان شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The National، امارت متحده عربی صاحب قوی‌تری پاسپورت جهان شد.
شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نایب رئیس‌امارت، نخست‌وزیر و حاکم دبی در توییتر خود نوشت: "جهان درها خود را به شهروندان امارت متحده عربی باز کرد".

امارات پنج میلیارد دالر به شهروندان خود  کمک می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
امارات پنج میلیارد دالر به شهروندان خود کمک می‌کند

عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات کفت: "این رتبه بندی نشان دهندۀ آن است که چه می‌توان با یک دیپلوماسی مثبت بد آورد که نمایندگی امارت را به عنوان یک نیروی اعتماد به‌نفس و فعال در عرصه جهانی نشان می‌دهد".
پیش از این، در سال 2016 در رتبه بندی که انجام شد پاسپورت امارت متحده عربی مکان 27 پاسپورت جهان را از آن خود کرده بود که در آنزمان پاسپورت روسی در رتبه 38 قدرتمنترین پاسپورت های جهان قرار داشت.
مردم امارات در حالی سال 2018 را پشت سر می‌گذارند که پاسپورت اماراتی در تازه‌ترین رتبه‌بندی پاسپورت کشورها در ماه دسمبر در رتبه نخست جهان قرار گرفت و از این به بعد اماراتی‌ها می‌توانند بدون ویزا به 167 کشور سفر کنند.
این بهترین هدیه برای اماراتی‌ها در روز ملی استقلال امارات (دوم دسمبر) بود و به همین خاطر هم جشن این روز باشکوه‌تر از سالیان گذشته برگزار می‌شود و برج خلیفه در دبی به رنگ گذرنامه امارات درآمده است.

عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات در توییتر خود به این مناسبت گفته است: "قبل از این که امسال را به پایان برسانیم به همت خانواده بن زاید در رساندن پاسپورت امارات به مقام اول جهانی افتخار می‌کنیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала