چتر حفاظتی روسیه برنامه های اسرائیل را به هم زد

© Sputnik / Russian Defense Ministry Press Service /  مراجعه به بانک تصاویر چتر حفاظتی روسیه برنامه های اسرائیل را به هم زد
چتر حفاظتی روسیه برنامه های اسرائیل را به هم زد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسکو پس از دست دادن هواپیمای شناسایی ایل-20 خود در سوریه اکنون به اسرائیل می فهماند که وضع تغییر کرده است.

ابراز بی گناهی دوباره اسرائیل در سرنگونی هواپیمای ایل-20 روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ابراز بی گناهی دوباره اسرائیل در سرنگونی هواپیمای ایل-20 روسیه
به گزارش اسپوتنیک، آموس هارل مقاله نویس روزنامه هاآرتص نوشت: اسرائیل حملات هوایی اش به سوریه را متوقف نکرده، اما این واقعیت واضح است که به خاطر موضع روسیه مشکلاتی بروز کرده است. وقوع تغییرات از جمله با توجه به لحن شدیدتر در خط ارتباطی مستقیم واضح است که هدف از تشکیل آن جلوگیری از وقوع حوادث هوایی بین اسرائیل و روسیه می باشد و همچنین «رفتار ستیزه جویانه تر» نیروی هوایی و پدافند هوایی روسیه در خاک سوریه حاکی از این امر است.

توجه روزافزون روسیه به رویدادهای لبنان نگرانی باز هم بیشتری را در مقاله نویس اسرائیلی بر می انگیزد. به باور وی در صورت تحقق بدترین سناریو سپر دفاعی روسیه در سوریه، لبنان را نیز تحت پوشش خود قرار خواهد داد که اوضاع را برای اسرائیل باز هم دشوارتر خواهد کرد. 

مقاله نویس اسرائیلی خاطرنشان می سازد، که با توجه به گزارش های رسانه های عربی اسرائیل از سال 2014 به لبنان ضربات هوایی وارد نکرده است.

مقاله نویس روزنامه هاآرتص در پایان می نویسد، فهمیدن مقاصد روسیه در سوریه و احتمالا لبنان دشوارتر از شطرنج بازی با حزب الله خواهد بود.

یادآوری می کنیم، که چندی پیش روسیه سامانه های راکتی پدافند هوایی اس-300 را با هواپیمای آن-124 به سوریه منتقل کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که 17 سپتمبر سیستم پدافند هوایی سوریه بطور غیرعمد هواپیمای ایل-20 روسیه را در نزدیکی سوریه زمانی هدف قرار داد، که جنگنده های اسرائیلی اف-16 ضرباتی به اهداف در خاک سوریه وارد می آوردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایل-20 با شلیک سیستم راکتی اس-200 سوریه از بین رفت. سرنشینان این هواپیما 15 نظامی روسی بود که همه جان باختند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала