پسر سمیع الحق جانشین پدر معنوی طالبان در پاکستان شد

© AFP 2023 / AAMIR QURESHIپسر سمیع الحق جانشین پدر معنوی طالبان در پاکستان شد
پسر سمیع الحق جانشین پدر معنوی طالبان در پاکستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مولانا حامد الحق، فرزند«سمیع الحق»رهبر شاخه سمیع جمعیت علمای اسلام پاکستان شد.

به گزارش اسپوتنیک، سمیع الحق پدر معنوی طالبان و رهبر جمعیت علمای اسلامی شاخه سمیع، شام جمعه" 2 نوامبر" در شهر راولپندی و محل اقامت خود در یک حمله و بر اثر ضربات چاقو کشته شد.
الحق موسس مدرسه دارالعلوم حقانیه و رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان بود، وی در میان طالبان افغان و پاکستانی از نفوذ زیادی برخوردار بود، اما این بدان معنا نیست که وی به لحاظ تشکیلاتی رهبر گروه طالبان و یا سرکرده آنان باشد.
مولانا حامد الحق با تایید قتل پدرش بدست افراد ناشناس در خانه مسکونی در شهر راولپندی گفت: پدرش زمانی که در حال استراحت بود از سوی افراد ناشناس هدف حمله با چاقو قرار گرفت. 

وی گفت: سمیع الحق برای شرکت در تظاهرات ضد دولتی به شهر راولپندی آمده بود و زمانی که به دلیل بسته بودن جاده منتهی به شهر اسلام آباد نتوانست به پایتخت برسد به خانه مسکونی خود در شهر راولپندی بازگشت و در زمان قتل در حال استراحت بود.
گفته می شود زمانی که محافظان و راننده سمیع الحق برای مدتی خانه مسکونی را ترک کرده بودند قاتل با استفاده از فرصت پیش آمده با بالا رفتن از دیوار وارد خانه شده وی را به قتل رساندند.
در پی ترور مرموز رئیس جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع‌الحق، پلیس تحقیقات خود را آغاز و به سرنخ‌های مهمی دست پیدا کرد.
پلیس شهر راولپندی اعلام کرد: به‌دنبال شکایت «حامدالحق» فرزند رئیس پیشین حزب جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع‌، تحقیقات پلیس آغاز شده و در نخستین گام، قدم‌های مهمی برای حل این ترور مرموز برداشته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала