قطر از عربستان خواست 4 تبعه ربوده شده این کشور را آزاد کند

© Fotolia / Kingslygقطر از عربستان خواست 4 تبعه ربوده شده این کشور را آزاد کند
قطر از عربستان خواست 4 تبعه ربوده شده این کشور را آزاد کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیسیون ملی حقوق‌بشر قطر خواستار آزادی فوری 4 شهروندی زندانی این کشور در عربستان سعودی شد.

به گزارش اسپوتنیک، علی بن صمیخ المری، رئیس کمیسیون ملی حقوق بشر قطر از گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر خواسته است که در مورد جستجو چهار شهروند قطری که توسط دولت سعودی بازداشت شده اقدامات لازم نماید و همچنان وی از دولت عربستان سعودی خواست تا این شهروندان زندانی را فوری آزاد نماید.

В центре города Джидды - اسپوتنیک افغانستان
واكنش عربستان به اتهام دست داشتن كودتا در قطر

علی المری می‌گوید که کمیسیون ملی حقوق‌بشر قطر اخیراً از مقامات سعودی خواسته است فوراً چهار شهروند قطری را که قربانی بازداشت خودسرانه و آدم‌ربایی حکومت عربستان شده‌اند، آزاد کند.
علی المری همچنان خواستار اعزام هیئتی از سازمان ملل به عربستان شد تا درباره سرنوشت نامعلوم چهار شهروند قطری تحقیق کنند. به گفته وی، سه تن از آنها ناپدید شده‌اند و نفر چهارم نیز با بازداشت خودسرانه نیروهای امنیتی عربستان هم‌اکنون در زندان‌های این کشور به سر می‌برد. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از سرنوشت این شهروندان قطری در دست نیست.
عربستان، امارات، بحرین و مصر از 5 جون سال 2016 با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کردند.
این کشورها 13 شرط برای از سرگیری روابط خود با قطر اعلام کرده اند اما دوحه با بیان اینکه شروط اعلام شده ناقض حق حاکمیت این کشور است، تاکنون به هیچ یک از این شروط عمل نکرده است.
دولت قطر پس از گذراندن بحران های ناشی از تحریم های یکجانبه ، اقدام به پیگیری حقوق اتباع خود که بر اثر تحریم ها دچار خسارت و زیان شده اند ، کرد.
پیگیری ها و شکایات این کشور تاکنون در مورد امارات به نتیجه رسیده است.
قطر 11 جون سال 2018 با متهم کردن امارات به تبعیض و نقض حقوق شهروندان قطری به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرد.
دیوان بین المللی دادگستری نیز اول مرداد ماه گذشته با تاکید بر صلاحیت خود برای رسیدگی به این شکایت، اعلام کرد: امارات ملزم به رعایت و احترام به حقوق فردی بر اساس کنوانسیون بین المللی ضد تبعیض نژادی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала