واکنش وزارت دفاع افغانستان به درخواست امریکا

© Photo / دای‌فولادیقوای مسلح افغانستان
قوای مسلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع افغانستان به درخواست امریکا، اینکه باید قوای مسلح افغانستان از مناطق دورافتاده عقب نشینی کنند، واکنش نشان داد.

اسپوتنیک به نقل از اطلس، محمد رادمنش سخنگوی وزارت دفاع در واکنش به درخواست امریکا مبنی بر خروج قطعات قوای مسلح از مناطق دوردست افغانستان و مستقر نمودند این نیروها به محلات مهم و استراتژیک واکنش نشان داد.
روزنامه نیویورک تایمز نوشته است، دولت دونالد ترامپ از نیروهای امنیتی افغانستان تحت خواسته است تا از مناطق دوردست و کم جمعیت بیرون شوند.

استراتژی ترامپ / گسترش ناامنی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
استراتژی ترامپ / گسترش ناامنی افغانستان
محمد رادمنش سرپرست سخنگوی وزارت دفاع به بی بی سی گفته است، با خروج نیروهای امنیتی دولت از مناطق غیرضروری، نیروهای محلی جای آنها را گرفته‌اند.
او می‌گوید، نیروها که از محلات دوردست خارج می‌شوند، در محلات مهم و استراتیژیکی مستقر میگردند.
رادمنش همچنین گفته است "این استراتیژی وزارت دفاع است، در جاهایی‌که برای دفاع از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال کشور حضور نیروهای ما لازم است ما خواهیم بود و از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال کشور به شکل لازم آن دفاع خواهیم کرد."
روزنامه نیویارک تایمز به نقل از مقامات امریکایی به تازه‌گی گزارش داده که دونالد ترامپ از نیروهای امنیتی افغانستان خواسته تا از مناطق کم نفوس این کشور عقب نشینی کنند.
نیویارک تایمز به نقل از سه مقام امریکائی که از آنان نام برده نشده گفته که این بخشی از استراتیژی آقای ترامپ برای افغانستان و جنوب آسیا است که جزئیات آن اعلان نشده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала