قطعات امریکا باید از سوریه خارج شود

© Photo / Press Service of the President of Syriaبشار اسد رئیس جمهور سوریه
بشار اسد رئیس جمهور سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسد، نیروهای امریکا در هر صورت باید از سوریه خارج شوند. ما مناطق تحت تسلط «نیروهای دموکراتیک» را آزاد می‌کنیم.

بشار اسد:رئیس جمهور سوریه با اشاره به لزوم خروج نیروهای امریکایی از خاک این کشور تأکید کرد که در صورت شکست مذاکره با کُردهای تحت حمایت امریکا، مناطق تحت تسلط آنان را به زور آزاد خواهند کرد.

اسد در جواب به سوال خبرنگار اسپوتنیک گفت: « با هر پیشروی قوای مسلح سوریه دشمنان ما در غرب و امریکا در تلاشند که کاری کنند تا جنگ دیرتر به پایان برسد».

وی افزود: «پس از آزادسازی حلب، دیرالزور، حمص و دمشق، دیگر واشنگتن برگه‌های خود را که مهمترینش (گروه تروریستی جبهه النصره) بود، از دست داده است».

اسد: روسیه سبب جلوگیری حمله امریکا در سرتا سر سوریه شد - اسپوتنیک افغانستان
اسد: روسیه سبب جلوگیری حمله امریکا در سرتا سر سوریه شد
رئیس جمهور سوریه در خصوص نیروهای دموکراتیک که تحت حمایت امریکا قرار دارند و عناصر اصلی آن کُرد هستند، گفت: «در برخورد با نیروهای دموکراتیک دو گزینه وجود دارد: نخست از طریق مذاکره و دوم استفاده از زور… در صورت شکست مذاکره با نیروهای دموکراتیک سوریه برای آزادسازی مناطقی که در تسلط آنان قرار دارد، از زور استفاده خواهیم کرد».

اسد با تأکید بر آزادسازی قطعی مناطق تحت تسلط نیروهای دموکراتیک چه آمریکایی ها باشند چه نباشند، خاطر نشان کرد که «آمریکایی ها باید کشور ما را ترک کنند و از رفتاری که در عراق با  آنان شد باید درس بگیرند… عراق استثنی نیست. سوریه نیز همینطور. ملت های ما در این منطقه دیگر حضور بیگانگان را قبول نمی‌کنند».

بشار اسد گفت که سوریه همچنان نیروی هوایی خود را نیز تقویت می‌کند تا با حملات اسرائیل مقابله کند.

اسد: تنها ماموریت امریکا در سوریه حمایت از داعش است - اسپوتنیک افغانستان
اسد: تنها ماموریت امریکا در سوریه حمایت از داعش است
وی با بیان اینکه نیروهای ایرانی در سوریه حضور ندارند، تأکید کرد: «هیچ گاه نیروهای ایرانی (در سوریه) حضور نداشتند، بلکه افسران ایرانی بودند که به اردوی سوریه کمک می‌کنند».

درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ 2001 بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژنو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتمبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала