اولین ماموریت قوای هوایی افغانستان با هلیکوپتر بلک هاک UH-60

© Flickr / The U.S. Armyاولین ماموریت قوای هوایی افغانستان با هلیکوپتر بلک هاک UH-60
اولین ماموریت قوای هوایی افغانستان با هلیکوپتر بلک هاک UH-60 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قوای هوایی افغانستان بالاخره اولین ماموریت اش را با هلیکوپترهای بلک هاک انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک،مأموریت حمایت قاطع در چوکات ناتو، گفته است که نیروهای هوایی افغان، اولین مأموریت شان را با استفاده از هلیکوپتر بلک هاک — UH-60 به روز سه شنبه در هلمند انجام دادند.
بر بنیاد اعلامیه‌ای ناتو، این عملیات به منظور تأمین امنیت انتخابات، یک روز پس از آن انجام شد که نخستین گروه 31 نفری قوای هوایی افغان از دورۀ آموزشی "عملیات بلک هاک" در کندهار فارغ شدند.
هرچند ناتو از این عملیات جزئیات نداده؛ اما به نقل از فرمانده نخستین گروه عملیاتی بلک هاک قوای افغان، گفته است که آنان آماده و هیجانی اند و افتخار دارند که جزئی از این عملیات می‌باشند.
جنرال فیلیپ استوارد، مربی، مشاور و دستیار فرمانده قوای هوایی افغان گفته است که این فارغ‌التحصیلان قوای هوایی افغان، نمایندگی از نسل جدید رهبران است که بر اساس شایستگی و حرفه‌یی بودن انتخاب شده اند و مسؤولیت دارند که در ایجاد نیروی هوایی مدرن و پایدار افغانستان، یاری رسانند.
جنرال استوارد، گفته است "معرفی طیاره‌های بلک هاک یا UH-60 نشان‌دهندۀ آغاز یک دورۀ جدید برای قوای هوایی افغان است…".
نخستین مجموعۀ طیاره‌های بلک هاک، برای توانمندسازی نیروهای هوایی افغان هفت ماه قبل به افغانستان رسید و برنامۀ آموزشی نیروهای هوایی افغان برای استفاده از این گونه هلیکوپتر، 18 ماه قبل آغاز شده بود.
نیروهای هوایی افغان اکنون 13بال هلیکوپتر بلک هاک دارند و تا پایان امسال دو بال دیگر نیز به آن افزوده خواهد شد.
مأموریت حمایت قاطع گفته است که 30 پیلوت دیگر برای به پروازدادن بلک هاک، که در ایالت آلابامای امریکا، جمهوری چک و امارات متحدۀ عربی تحت آموزش قرار دارند، تا بهار سال 2019 میلادی فارغ خواهند شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала