علت اصلی بیماری سرطان کشف شد

© Fotolia / Dan Raceعلت اصلی بیماری سرطان کشف شد
علت اصلی بیماری سرطان کشف شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه داندی در اسکاتلند معلوم نمودند که علت اصلی ابتلا به بیماری سرطان ، فرسوده شدن سیستم ایمنی بدن است.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج این مطالعه، که در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده، به توسعه روش های جدید پیشگیری و درمان سرطان کمک خواهد کرد.
احتمال تومور های "خبیثه"به طور چشمگیری با پیشرفت سن افزایش می یابد. دلیل این واقعیت آن است که با گذشت زمان DNA تخریب گردیده و این امر می تواند منجر به تخریب سلول های بدن شود.
اعتقاد بر این است که پنج یا شش تغییر ژنیتکی برای رشد سرطان کافی می باشد. دانشمندان تجارب شان را بر روی گروهی از بیماران مبتلا به سرطان که بین 18 تا 70 سال عمر داشتند ، اجرا نمودند
آنها پس از مقایسه نتایج به دست آمده به این نتیجه گیری رسیدند که مدل جدید، خطر ابتلا به سرطان را در مقایسه با فرضیه تغییرات ژنیتیکی بیشتر پیش بینی می کند و می تواند در آینده نزدیک در پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان کمک کند.
علت اصلی پیری سیستم ایمنی بدن اختلال عملکرد تیروئید (غده ایموشیم) است — ارگانی که در آن بلوغ سلول های T رخ می دهد. درهر 16 سال اندازه این سلول هاکاهش یافته و منجر به کاهش تولید لنفوسیت ها می شود که سلول های تومور را تشخیص و نابود می کنند. به گفته دانشمندان، تحریک فعالیت غده تیوژن، یک راه موثر برای جلوگیری از سرطان خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала