بستن حق پخش بیش از 80 رسانه ای خارجی از سوی روسیه

وزارت امور خارجه روسیه گفت: روسیه در واکنش به گام های دشمنانه ای بروکسل، پخش بیش از 80 رسانه ای کشورهای اتحادیه اروپا را در روسیه محدود کرده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه با نشر پیامی در این پیوند نوشته است: روسیه در واکنش به گام مشابه بروکسل، پخش بیش از 80 رسانه ای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روسیه را محدود کرده است.
در این پیام آمده است: "در پاسخ به تصمیم شورای اتحادیه اروپا در 17 می مبنی بر ممنوعیت "هر گونه فعالیت پخش" در سه رسانه روسی (ریا نووستی، میتس ایزویستیا و راسیسکایا گزیتا) با محدودیت های دسترسی از قلمرو روسیه مقابله می کند. فدراسیون روسیه به پخش کنندگان منابع شماری از رسانه های کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اپراتورهای رسانه ای در سراسر اتحادیه اروپا معرفی شده است که به طور سیستماتیک اطلاعات نادرست را درباره ای پیشرفت یک عملیات نظامی ویژه منتشر می کنند".
این لیست شامل:
اشپیگل، Die Zeit و Frankfurter Allgemeine Zeitung - آلمان؛
لوموند، La Croix، آژانس AFP، شرکت رادیویی رادیو فرانسه - فرانسه؛
اسپانیا، El Mundo، El Pais، آژانس EFE - اسپانیا؛
ایتالیا، La Stampa، La Repubblica، شرکت تلویزیون RAI - ایتالیا;
شرکت دولتی تلویزیون و رادیو ORF - اتریش؛
انتشارات Politico، EUobserver و دیگران.
در مجموع، این فهرست شامل 81 رسانه از بیش از 20 کشور اروپایی است.
آنها در میدان اسمولنسک یادآوری کردند، که مسکو بارها درباره ای واکنش خود به آزار و اذیت خبرنگاران و رسانه های روسی در اتحادیه اروپا هشدار داده است.
دیپلماتان تاکید کردند، که رهبری اتحادیه اروپا مسئولیت آن چه را که اتفاق افتاده بر عهده دارد. اگر محدودیت ها برای رسانه های روسیه برداشته شود، مسکو نیز در تصمیم خود تجدید نظر خواهد کرد.
تحریم ها در برابر رسانه های روسیه
روز دوشنبه، اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریم‌ها را در برابر روسیه معرفی کرد که شامل ممنوعیت پخش رسانه‌های خاص از آ ن میان ریانووستی، ایزوستیا و روسیسکایا گزیتا و همچنین صدای اروپا در سطح جامعه بود. اقدامات محدودکننده از 25 جون آغاز شد.
در میانه ای ماه می، اتحادیه اروپا پخش برنامه های خود را به حالت تعلیق درآورد، اگرچه استدلال شد که این امر مانع از انجام فعالیت های غیرپخشی در داخل اتحادیه از آن میان انجام پژوهش ها و مصاحبه از سوی رسانه ها و کارکنان آنها نخواهد شد.
وضعیت رسانه های روسی در غرب در سال های پسین به طور فزاینده ای پیچیده شده است. در نومبر 2016، پارلمان اروپا قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن ضرورت مقابله با رسانه های روسی را اعلام کرد و از اسپوتنیک و RT به عنوان تهدیدهای اصلی نام برد.
بسیاری از سیاستمداران خارجی، از آن میان سناتوران و نمایندگان کنگره امریکا، این نشریات را به دخالت در انتخابات ایالات متحده و فرانسه متهم کردند، اما هیچ مدرکی ارائه نکردند. در مسکو چنین اظهاراتی بی اساس خوانده می شود. افزون بر این، اتحادیه اروپا پسین ها تحریم هایی را در برابر بزرگترین رسانه های روسی اعمال کرده است و این تصمیم بدون مراجعه به دادگاه یا نهادهای نظارتی ملی اعضای اتحادیه که مسئول بازارهای رسانه در کشورهایشان هستند اتخاذ شده است.
بحث و گفتگو