جان باختن بیش از 55 نفر در هند به دلیل مصرف شراب تقلبی

هندوستان گزارش می دهد، که شمار قربانیان مصرف مشروبات الکلی تقلبی در ایالت تامیل نادو هند به 55 نفر رسیده است و 142 نفر دیگر به دلیل مسمومیت در درمانگاه ها باقی مانده اند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، این حادثه در کالاکروچی واقع در 250 کیلومتری مرکز ایالت چنای رخ داد. نخستین گزارش ها از مرگ و میر ناشی از شراب تقلبی در این منطقه در 18 جون ظاهر شد و پس از آن شمار قربانیان به طور پیوسته افزایش یافت. در پی بررسی های نخستین، پولیس نخست چهار مظنون را در زمینه بازرگانی مشروبات الکلی تقلبی دستگیر پس از آن 10 نفر دیگر را نیز به ظن بازرگانی شراب دستگیر کرد.
کلوپ ویدیو
سیل شراب جاده های پرتگال را مست نمود + ویدیو
موتوول کارونانیدی استالین، رئیس دولت ایالتی، در شبکه اجتماعی ایکس گفت: "متهمان دستگیر شده اند. با مقام های که موفق به جلوگیری از این امر نشدند، اقدام شد. با آنها به شدت برخورد خواهیم کرد. اگر مردم از چنین جنایتکارانی شکایت کنند، اقدام خواهد شد".
رئیس دولت از پرداخت غرامت 100 هزار روپیه ای (1.2 هزار دالری) به خانواده های کشته شدگان ناشی از مسمومیت با الکل و کمک 50 هزار روپیه ای برای مسموم شدگان خبر داد. وی همچنین دستور تشکیل کمیته تحقیق و تفحص را صادر کرد و این کمیته موظف است در مدت 3 ماه گزارش این حادثه را ارائه کند.
مقام های هندی با اعمال مالیات های سنگین به دنبال کاهش مصرف الکل از سوی مردم هستند تا به 70 درصد برسد یا محدودیت هایی در فروش آن اعمال کنند. مردم این کشور از مهتاب مصنوعی ساخته شده از نارگیل، نیشکر، بادام هندی و خیلی چیزهای دیگر استفاده می کنند که اغلب با تخلفات فنی تولید می شود و منجر به مسمومیت یا مرگ می شود.
بحث و گفتگو