تاکید نجیب میقاتی بر پایان دادن یورش های اسرائیل به لبنان

نخست وزیر موقت لبنان تاکید کرد، که بیروت به دنبال تشدید تنش نیست، پایان پیدا کردن تجاوزهای اسرائیل به لبنان و همچنین بازگشت به صلح و ثبات در مرزهای جنوبی ضروری است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، نجیب میقاتی نخست وزیر موقت لبنان در سخنرانی خود در جریان دیدار با آموس هوخشتاین فرستاده ویژه جو بایدن رئیس جمهور امریکا به لبنان گفت: "ما همچنان به دنبال کاهش تنش، بازگرداندن امنیت و ثبات، و توقف نقض مداوم حاکمیت لبنان و همچنین اقدامات نظام مند برای جلوگیری از کشتار و ویرانی هستیم".
سرنگونی یک پهپاد اسرائیلی از سوی حزب الله لبنان + ویدئو
وی افزود: "ادامه ای تهدیدهای اسرائیل در برابر لبنان ما را از ادامه تلاش برای برقراری آرامش که برای ما و همه دوستان لبنان اولویت است، منصرف نخواهد کرد".
هوخشتاین به نوبه خود پس از دیدار با میقاتی در جریان بیانیه کوتاهی گفت: " ما در حال گذراندن دوران خطرناک و لحظات حساس هستیم، و همانطور که در بیانیه قبلی خود اشاره کردم، ما با هم تلاش می کنیم تا راه هایی برای دستیابی به کاهش تنش پیدا کنیم".
پیشتر، صبح امروز، هوخشتاین در بیانیه ‌ای پس از دیدار با نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان اعلام کرد: " سفر من به لبنان در این دوران سخت به درخواست جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، برای گفتگو در مورد شرایط بسیار حساسی که منطقه با آن روبرو است، انجام شد".
یادآوری می کنیم، که هوخشتاین صبح امروز پس از سفر به تل آویو، وارد فرودگاه بین المللی بیروت شد و در جریان آن با شماری از مقام های لبنانی دیدار خواهد کرد.
بحث و گفتگو