وزارت خارجه چین: گروه-7 به ابزاری سیاسی برای نگه داشتن هژمونی امریکا و غرب تبدیل شده است

وزارت امور خارجه چین گفت، که گروه-7 به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به ابزار هژمونی غرب است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: گروه-7 نماینده جامعه بین المللی نیست، اتحاد به طور فزاینده ای به ابزاری سیاسی برای نگهداشتن هژمونی ایالات متحده و کشورهای غربی تبدیل می شود.
نشست سران گروه هفت به ریاست ایتالیا از 13 تا 15 جون برگزار شد.
چین ناتو را ماشین جنگی متحرک نامید
به گفته لین جیان، گروه-7 نمی تواند نماینده جامعه بین المللی باشد، به گفته وی، این گروه تنها 10 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد و سهم کشورهای گروه-7 در اقتصاد جهانی هر سال در حال کاهش است.
این دیپلمات گفت: "گروه-7 مدت‌هاست که از قصد اصلی خود برای هماهنگی و ثبات محیط اقتصادی بین‌المللی دور شده و به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به ابزاری سیاسی برای نگهداشتن هژمونی ایالات متحده و غرب است".
لین جیانگ در توضیح بیانیه نهایی گروه-7 خاطرنشان کرد، که این بیانیه مسائل مربوط به چین را دستکاری می کند، چین را لکه دار می کند، هیچ مبنایی در واقعیت ندارد و پر از دروغ و تکبر است.
به گفته این دیپلمات، گروه-7 برخلاف روند زمانه به سوی توسعه صلح آمیز است.
لین جیان اضافه کرد: "گروه-7 می‌گوید، که می‌خواهد صلح جهانی را ترویج کند، اما بر ترسیم مرزها بر اساس ایدئولوژی و ارزش‌ها اصرار دارد، روایت نادرستی از دموکراسی در مقابل استبداد را افزایش می‌دهد و از حلقه‌های باریک برای تحریک تقابل بلوک‌ها استفاده می‌کند".
بحث و گفتگو