نبنزیا رژیم زلنسکی را ناتوان خواند

نماینده ای دائم روسیه در سازمان ملل گفت: روسیه از ناتوانی رژیم زلنسکی در گفت و گو ها آگاه است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: رژیم ولادیمیر زلنسکی توانایی مذاکره را ندارد، مسکو به این موضوع آگاه شده است.
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نقشه توسعه عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نبنزیا یادآوری کرد: "ما بارها آمادگی خود را برای گفت و گو تایید کرده ایم. و اینها تنها اظهاراتی با ماهیت اعلامی نیستند. در اپریل 2022، مذاکره کنندگان ما توافقات استانبول را پاراف/آماده ای امضا کردند. آنها همچنین از سوی رئیس هیئت اوکراینی امضا شد".
به گفته وی، "پشتیبانان" انگلوساکسون کیف به وضوح نیازی به چنین رویکرد سریعی برای حل و فصل مسالمت آمیز نداشتند، و آنها برای جلوگیری از این امر دست به هر کاری زدند.
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
سیاستمدار فرانسوی: پیشنهاد روسیه برای صلح در اوکراین به موقع است، جامعه غربی خسته است
نماینده دائم روسیه خاطر نشان کرد: "همه مصاحبه با دیوید آراخامیا، رهبر فراکسیون خدمتگزار مردم در ورخوونا رادا، که ریاست هیئت اوکراینی در استانبول را بر عهده داشت، دیده اند. او مستقیماً گفت که همه چیز آماده است، اما بوریس جانسون (نخست وزیر سابق بریتانیا) آمد و گفت، که ما باید به مبارزه ادامه دهیم. داستان سفر او به "نزلژنایا" معروف است. فکر می کنم نیازی به تکرار نیست".
وی تاکید کرد: تنها نتیجه منطقی که در نتیجه گرفتیم این است که رژیم زلنسکی توانایی مذاکره را ندارد. نبنزیا همچنین خاطرنشان کرد، که در اکتوبر 2022، زلنسکی فرمانی را امضا کرد که مذاکره با رهبری روسیه را ممنوع می کرد.
وی افزود: "یک پرسش لفاظی مطرح می‌شود: آیا امکان دستیابی به توافق بدون گفتگو وجود دارد، با این حال، چنین ناهماهنگی آشکار مشخصه کل سیاست خارجی کیف است".
یادآوری می کنیم، که مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کیف ممنوعیتی را در سطح قانونگذاری برای آنها وضع کرده است. غرب امتناع دائمی کیف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد. پیش از این، کرملین اعلام کرد، که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت در اوکراین به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سپس خاطرنشان کرد، که اگر اوکراین خواهان روند مذاکره است، پس نیازی به ژست های نمایشی نیست، فرمان منع مذاکره با روسیه باید لغو شود.
به گفته وی، مسکو هرگز مخالف حل مناقشه در اوکراین از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز نبوده است، بلکه با ضمانت‌های امنیتی روسیه همراه است. روز جمعه گذشته پوتین در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، که دوره ریاست زلنسکی به پایان رسیده است و به هیچ وجه نمی توان مشروعیت او را بازگرداند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رهبر روسیه تصریح کرد، که پوتین امکان مذاکره با اوکراین را رد نمی کند، زیرا مقامات قانونی دیگری در آنجا وجود دارند.
بحث و گفتگو