امریکا هزینه‌های جنگ افزارهای هسته‌ای را افزایش داد

ایالات متحده امریکا در سال 2023 هزینه جنگ افزارهای هسته ای را 18 درصد افزایش داد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، کمپین بین المللی برای نابودی جنگ افزارهای هسته ای (ICAN) اعلام کرد، که ایالات متحده در سال 2023 هزینه های در پیوند به جنگ افزارهای هسته ای را با سریع ترین نرخ در میان 9 قدرت جهانی افزایش داد.
این گزارش خاطرنشان می‌کند، که همه کشورهای گروه 9 در سال 2023 هزینه‌های در پیوند به جنگ افزارهای هسته‌ای را افزایش دادند، اما بیشترین افزایش در هزینه‌ها - تقریباً 18 درصد - مربوط به ایالات متحده است که 51.5 میلیارد دالر بیشتر از مجموع سایر قدرت‌های هسته‌ای هزینه کرده است.
پسکوف: روسیه به جا به جایی جنگ افزارهای هسته ای امریکا در اروپا پاسخ خواهد داد
چین با 11.9 میلیارد دالر در رتبه دوم هزینه های مربوط به جنگ افزارهای هسته ای قرار دارد. روسیه چنین اطلاعاتی را فاش نکرد، اما نویسندگان گزارش ادعا می کنند که با هزینه های 8.3 میلیارد در رتبه سوم قرار دارد.
این سازمان گزارش می دهد، که حجم قراردادهای جدید برای تامین جنگ افزارهای هسته ای در سال 2023 در جهان حداقل 7.9 میلیارد دالر بوده است.
کمپین بین المللی برای نابودی جنگ افزارهای هسته ای (ICAN) یک سازمان بین المللی عمومی است که در سال 2007 تأسیس شد. هدف های آن ترویج تصویب و اجرای معاهده منع جنگ افزارهای هسته ای است. این سازمان در سال 2017 جایزه صلح نوبل را دریافت کرد.
بحث و گفتگو