پوتین شرط مذاکره با اوکراین را اعلام کرد

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که برای آغاز مذاکرات با کی یف، باید نیروهای اوکراینی از قلمرو روسیه خارج شوند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز جمعه (14، جون) در دیدار با مسئولان وزارت خارجه روسیه گفت که اوکراین باید نیروهای خود را از قلمرو و مناطق جدید روسیه خارج کند تا مذاکرات آغاز شود.
او افزود: "شرایط ما برای شروع چنین گفتگوی ساده است که به موارد زیر خلاصه می شود، این شرایط ها بسیار ساده اند، نیروهای اوکراینی باید به گونه کامل، مناطق دونتسک، جمهوری خلق لوگانسک، خرسون و زاپوروژیه و از تمام خاک این مناطق بیرون شوند".
رئیس جمهور همچنان یکی دیگر از شرایط آغاز مذاکرات را اعلام یک بیانیه از سوی کی یف منبی بر انصراف شدن از پیوستن به ناتو اعلام کرد.
آقای پوتین افزود: "به محض این کی یف اعلام کرد که به چنین تصمیمی آماده است و به گونه واقعی بیرون شدن نیروهای خود را از این مناطق آغاز می کند و به گونه رسمی برنامه پیوستن به ناتو را لغو اعلام می کند، طرف ما در همان دقیقه دستور آغاز مذاکرات و آتش بس دنبال خواهند کرد".
رئیس جمهور روسیه همچنان اظهار داشت که امروز روسیه بار دیگر یک پیشنهاد واقعی برای آمدن صلح ارائه می کند، اما اگر غرب و کی یف از این امر امنتاع ورزند، مسئولیت این خونریزی ها به دوش آنان خواهد بود.
بحث و گفتگو