ارزیابی تغییرات سیاست جهانی از دید پوتین/هیچ کشوری از یورش ناتو مانند: افغانستان و عراق در امان نیست

رئیس جمهور روسیه گفت، که جهان به سرعت در حال تغییر است، زیرا دیگر مانند پیش نخواهد بود.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، که جهان به سرعت در حال تغییر است، مانند پیش از این هیچ چیز نه در سیاست جهانی و در نه در اقتصاد جهانی نخواهد بود.
او در نشستی با رهبری وزارت امور خارجه روسیه گفت: "دنیا به سرعت در حال تغییر است، مانند پیش از این هیچ چیز نه در سیاست جهانی و در نه در اقتصاد جهانی و در فن آوری نخواهد بود".
پوتین: پایه های نظم جهانی چند قطبی برپایه ای واقعیت جدید شکل می گیرد
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، که برپایه ای واقعیت جدید، پایه های یک نظم جهانی چند قطبی در حال شکل گیری است.
پوتین در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: "برپایه ای واقعیت جدید اقتصادی سیاسی است که امروزه خطوط یک نظم جهانی چند قطبی و چندجانبه در حال شکل گیری است و این یک روند عینی است که نشان دهنده تنوع فرهنگی و تمدنی است که علیرغم همه تلاش ها برای وحدت ساختگی است به طور ارگانیک در انسان ذاتی است".
پوتین: کشورهای بیشتری در حال تلاش برای تقویت حاکمیت هستند
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت، که کشورهای بیشتری در حال تلاش برای تقویت حاکمیت خود هستند.
رئیس دولت در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: "دولت های بیشتری برای تقویت حاکمیت، خودکفایی، هویت ملی و فرهنگی تلاش می کنند. کشورهای جنوب و شرق جهانی به خط مقدم می آیند و نقش افریقا و امریکای لاتین در حال افزایش است. ما از زمان اتحاد جماهیر شوروی همیشه درباره ای اهمیت این مناطق از جهان صحبت کرده‌ایم، اما امروز پویایی‌ها کاملاً متفاوت است".
پوتین: همه ای کارهای وزارت خارجه روسیه با هدف گسترش پایدار و افزایش امنیت فدراسیون روسیه است
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: همه ای کارهای که وزارت امور خارجه روسیه با آن روبرو است ایجاد شرایط برای توسعه پایدار و افزایش امنیت کشور است.
پوتین در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: "من تعیین کارهای مناسب برای بخش سیاست خارجی را مهم می دانم. همه آنها پیرو هدف اصلی هستند - ایجاد شرایط برای توسعه پایدار کشور، تضمین امنیت آن و بهبود رفاه خانواده های روسی".
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: کار در این زمینه در واقعیت های دشوار و به سرعت در حال تغییر امروز مستلزم تمرکز بیشتر تلاش ها، ابتکار و پشتکار و همچنین توانایی پاسخگویی نه تنها به چالش های فعلی، بلکه برای تدوین برنامه های بلندمدت است.
پوتین: غرب و امریکا فکر می کردند که در جنگ سرد پیروز شده اند و می توانند ساختار جهان را تعیین کنند
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت، که قدرت‌های غربی به رهبری امریکا بر این باورند که در جنگ سرد پیروز شده‌اند و خودشان می‌توانند نظم جهانی را تعیین کنند و به پرسش های منصفانه مسکو با بهانه‌گیری پاسخ دادند.
رئیس دولت در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: "قدرت های غربی به رهبری ایالات متحده بر این باور بودند، که در جنگ سرد پیروز شده اند و این حق را دارند که مستقلاً تعیین کنند که جهان چگونه باید سازماندهی شود. بیان عملی این جهان بینی پروژه گسترش نامحدود بلوک آتلانتیک شمالی در فضا و زمان بود. به پرسش های منصفانه ما با بهانه هایی پاسخ داده شد، که هیچ کس قصد یورش به روسیه و گسترش ناتو را ندارد".
پوتین: روسیه دوستدار فزاینده ای را در میان کشورها به ساختار بریکس می بیند
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: روسیه علاقه فزاینده‌ای را در میان کشورها به ساختار بریکس می بیند.
پوتین در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: "این تصویر از آینده با آرزوهای اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان همخوانی دارد. و ما این را، در میان چیزهای دیگر، در علاقه فزاینده به کار انجمن جهانی مانند بریکس می بینیم".
پوتین: ناتو در تلاش است تا فشار را بر کشورهایی که قصد دارد پیش روی گسترش آنها را بگیرد، افزایش دهد
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت، که ناتو در تلاش است تا فشار را بر کشورهایی که قصد دارد توسعه آنها را مهار کند، از آن میان روسیه افزایش دهد.
پوتین گفت: "دو سال پیش، در نشست سران ناتو در مادرید اعلام شد، که اتحاد اکنون به مسائل امنیتی خواهد پرداخت. نه تنها در منطقه یورو آتلانتیک، بلکه در منطقه آسیا و اقیانوسیه. آنها می گویند، که در آنجا نیز نمی توانند بدون آنها کار کنند. بدیهی است که در پشت این تلاش برای افزایش فشار بر کشورهای منطقه وجود دارد که تصمیم به مهار توسعه آنها گرفته اند. همانطور که می دانید در یکی از نخستین جا های این فهرست کشور ما روسیه است".
پوتین: اصول چندقطبی در امور بین الملل به ما اجازه می دهد مشکلات را با هم حل کنیم
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، که برقراری اصول چندقطبی در امور بین الملل به ما امکان می دهد پیچیده ترین مشکلات را با هم حل کنیم.
پوتین در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: "برپایه واقعیت جدید سیاسی و اقتصادی است که امروز خطوط یک نظم جهانی چند قطبی و چندجانبه در حال شکل گیری است و این یک روند عینی است. بالاخره تأیید اصول چندقطبی، چندجانبه گرایی در بین المللی امور، از آن میان احترام به حقوق بین الملل، نمایندگی گسترده، به ما این امکان را می دهد که به طور مشترک پیچیده ترین مشکلات را برای منافع مشترک حل کنیم، پیوندهای سودمند متقابل ایجاد کنیم".
پوتین: پیوندهای روسیه با شماری از کشورهای اروپایی بدتر شده است
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت، که پیوندهای روسیه با شماری از کشورهای اروپایی بدتر شده است.
پوتین گفت: " بلی، اکنون پیوندهای روسیه با اتحادیه اروپا، با شماری از کشورهای اروپایی، بدتر شده است. و او بارها بر این موضوع تاکید کرد، بدون تقصیر ما".
پوتین: همه پیشنهادهای فدراسیون روسیه در زمینه ای امنیت، پاسخی از طرف شریک های خارجی پیدا نکرد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت، که روسیه دائماً راه‌حل‌های امنیتی سازنده‌ای را به شریک های خارجی ارائه کرده است، اما همه تلاش‌ها پاسخی پیدا نکرده است.
او در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: "ما هم در دهه 90 و هم پس از آن همواره به اشتباه بودن مسیر انتخاب شده از سوی نخبگان غرب اشاره کردیم. از آنها نه تنها انتقاد کردیم، بلکه هشدار دادیم و گزینه‌های را برای راه‌حل‌های سازنده ارائه کردیم و بر اهمیت توسعه مکانیسم‌های امنیتی اروپا و جهان که مناسب همه باشد، تأکید کردیم و من می‌خواهم بر این موضوع تأکید کنم".
پوتین خاطرنشان کرد، که یک فهرست ساده از ابتکاراتی که روسیه در جریان سال ها ارائه کرده است "بیش از یک پاراگراف طول خواهد کشید.
رئیس دولت گفت: "اما همه تلاش‌ها و تلاش‌های بیشمار ما، بیش از حد برای فهرست کردن، برای استدلال با طرف‌هایمان - روشنگری، سفارش ها، هشدارها، درخواست‌های ما - هیچ پاسخی نداشت".
پوتین: هیچ کشوری از یورش ناتو در امان نیست
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفت، که هیچ کشوری در جهان از پیوستن به فهرست کشورهایی که مورد یورش ناتو قرار گرفته اند مصون نیست.
پوتین در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: "پس از آن، رویکردهای مشابهی در نقاط مختلف جهان اعمال شد. من و شما این را به خوبی می دانیم. عراق، سوریه، لیبیا، افغانستان و غیره. و جز تشدید مشکلات موجود، سرنوشت شکسته میلیون ها انسان، ویرانی کل کشورها، ازدیاد مراکز بلایای انسانی و اجتماعی و مناطق زیر محاصره تروریستان، چیزی به ارمغان نیاورده اند. در واقع هیچ کشوری در جهان از پیوستن به این فهرست غم انگیز مصون نیست".
پوتین پیشنهاد برقراری گفت و گو با همه شرکت کنندگان در سیستم جدید امنیتی در اوراسیا را داد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد برقراری گفت‌وگو با همه شرکت‌کنندگان بالقوه در سیستم جدید امنیتی در اوراسیا را داد.
رئیس دولت در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: "ما با همکاران کشورهای همسود خود به توافق رسیدیم و مدرک مشترکی را درباره ای پیوندهای بین‌الملل در دنیای چندقطبی به تصویب رساندیم و از شریک ها دعوت کردیم تا در دیگر ساختارهای بین‌المللی در سازمان همکاری شانگهای و بریکس درباره این موضوع بحث کنند. ما علاقه مندیم که این گفت وگو به طور جدی در سازمان ملل گسترش یابد".
پوتین بر این باور است که بریکس در نهایت به یکی از نهادهای نظارتی اصلی تبدیل خواهد شد
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر این باور است، که پتانسیل بریکس به آن اجازه می دهد تا به یکی از نهادهای نظارتی اصلی نظم جهانی چند قطبی تبدیل شود.
پوتین در نشستی با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: "به طور کلی، من بر این باورم، که پتانسیل بریکس به آن اجازه می دهد تا در نهایت به یکی از نهادهای نظارتی اصلی نظم جهانی چند قطبی تبدیل شود".
روسیه مشارکت، شرکت کنندگان جدید در بریکس را آسان خواهد کرد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت، که فدراسیون روسیه مشارکت آسان شرکت‌کنندگان جدید در برجام را ساده خواهد کرد.
پوتین در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: "این تصویر از آینده با آرزوهای اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان همخوانی دارد. و ما این را، از جمله موارد دیگر، در علاقه فزاینده به کار انجمن جهانی مانند بریکس، مبتنی بر فرهنگ ویژه اعتماد به گفتگو، برابری حاکمیتی شرکت کنندگان و احترام به یکدیگر می بینیم. به عنوان بخشی از ریاست روسیه در سال روان، ما مشارکت آسان اعضای جدید بریکس را در ساختارهای کاری ساده خواهیم کرد".
پوتین: روسیه علاقه مند به توسعه موضوع ایجاد یک سیستم امنیتی تجزیه ناپذیر در سازمان ملل است
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه علاقه مند به توسعه جدی گفت وگو در سازمان ملل درباره ایجاد یک سیستم امنیتی تجزیه ناپذیر است.
رئیس دولت در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که بحث های بین المللی در مورد پارامترهای تعامل بین دولت ها در جهان چند قطبی و دموکراتیزه کردن کل سیستم روابط بین الملل در حال انجام است.
رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت: "بنابراین، با همکاران خود در کشورهای مشترک المنافع، ما به توافق رسیدیم و سند مشترکی در مورد روابط بین الملل در جهان چند قطبی به تصویب رساندیم. ما از شرکا دعوت کردیم تا در دیگر پلتفرم های بین المللی، به ویژه در سازمان همکاری شانگهای و بریکس، درباره این موضوع بحث کنند. ما علاقه مندیم که این گفتگو از جمله در مورد موضوعی اساسی و حیاتی برای همه مانند ایجاد یک سیستم امنیتی غیرقابل تقسیم به طور جدی در سازمان ملل توسعه یابد".
پوتین: ساختار امنیتی آینده برای همه کشورها از جمله اروپا و ناتو باز است
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، که ساختار امنیتی آینده برای همه کشورها از جمله کشورهای اروپایی و ناتو باز است.
پوتین در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: "این مهم است که فرض کنیم ساختار امنیتی آینده برای همه کشورهای اوراسیا که مایل به مشارکت در ایجاد آن هستند باز است. برای همه، این بدان معناست که کشورهای اروپایی ناتو نیز قطعاً همین کار را می کنند. ما در یک قاره زندگی می کنیم، مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد، نمی توانیم جغرافیا را تغییر دهیم، باید به هر شکلی با هم زندگی کنیم و با هم کار کنیم".
پوتین: خودخواهی و تکبر غرب به وضعیتی نزدیک به بی بازگشت منجر شده است
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: خودخواهی و تکبر کشورهای غربی به وضعیت کنونی منجر شده است، جهان به نقطه بی بازگشت نزدیک شده است.
پوتین در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: "همچنین به شما یادآوری می کنم که این واشنگتن بود که با اعلام بیرون شدن یکجانبه از معاهده موشک های ضد بالستیک، یعنی حذف موشک های میان برد و کوتاه برد، در آسمان های باز، ثبات راهبردی را تضعیف کرد. آنها همراه با ماهواره های ناتوی خود، سیستم چند دهه اقدامات اعتمادسازی و کنترل تسلیحات را در فضای اروپا نابود کردند. در نهایت خودخواهی و تکبر دولت های غربی به وضعیت بسیار خطرناک کنونی منجر شده است. ما به طور غیرقابل قبولی به نقطه بی بازگشت نزدیک شده ایم".
به گفته وی، درخواست ها برای تحمیل شکست راهبردی به روسیه که دارای بزرگترین زرادخانه جنگ افزارهای هسته ای است، نشان دهنده "ماجراجویی گزاف سیاستمداران غربی" است.
پوتین: خطر اروپا از روسیه نیست، از ایالات متحده می آید
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: خطر اروپا از روسیه نیست، از ایالات متحده می آید.
پوتین گفت: "خطر برای اروپا از روسیه نیست؛ تهدید اصلی برای اروپایی‌ها وابستگی بحرانی و تقریباً کامل به ایالات متحده در حوزه‌های نظامی، سیاسی، فناوری، ایدئولوژیک و اطلاعاتی است. اروپا به طور فزاینده ای به حاشیه توسعه اقتصادی جهانی سوق داده می شود، در هرج و مرج مهاجرت و سایر مشکلات مبرم فرو می رود و از ذهنیت بین المللی و هویت فرهنگی محروم می شود".
پوتین از فروپاشی سیستم امنیتی یورو آتلانتیک خبر داد، اما باید سیستم جدیدی ایجاد شود
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، که سیستم امنیتی یورو آتلانتیک سقوط کرده است و باید سیستم جدیدی ایجاد شود.
رئیس دولت در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: "جامعه بین المللی فرصتی بی نظیر برای ایجاد یک نظم امنیتی قابل اعتماد و عادلانه داشت. این نیاز چندانی نداشت: یک توانایی ساده برای گوش دادن به نظرات همه طرف های ذینفع و تمایل متقابل برای در نظر گرفتن آنها. ما پیوسته به مسیر اشتباه غرب اشاره کرده ایم. ما شاهد فروپاشی یورو هستیم. امنیت اقیانوس اطلس در واقع، باید آن را از نو ایجاد کرد، تا طرح کلی امنیت جدید در اوراسیا را تدوین کرد".
پوتین: زمان بحث در مورد تضمین امنیت جمعی اوراسیا فرا رسیده است
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: زمان بحث در مورد تضمین امنیت جمعی در اوراسیا و محدود کردن حضور نیروهای نظامی فرامنطقه ای فرا رسیده است.
او در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: "ما معتقدیم که زمان شروع یک بحث گسترده در مورد یک سیستم جدید تضمین های دوجانبه و چندجانبه امنیت جمعی در اوراسیا فرا رسیده است. در عین حال، در آینده باید در جهت کاهش تدریجی حضور نظامی قدرت‌های خارجی در منطقه اوراسیا تلاش کرد".
پوتین: سیاستمداران اروپایی بیشتر از اینکه شهروندان خود را مورد بی مهری واشنگتن قرار دهند می ترسند
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، که سیاستمداران اروپایی بیش از آنکه از شهروندان خود بیزارند، از بی مهری واشنگتن می ترسند.
پوتین در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: "این زن و شوهر این تصور را دارند که سیاستمداران اروپایی حاکم و نمایندگان بوروکراسی اروپایی بیشتر از اینکه اعتماد مردم و شهروندان خود را از دست بدهند، از بی مهری واشنگتن می ترسند".
پوتین: کشورها باید گزینه های خود را برای تضمین امنیت در اوراسیا کار کنند
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، که کشورها باید گزینه های خود را برای تضمین امنیت در اوراسیا کار کنند.
رئیس دولت در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: "همه اینها مستلزم آن است که ما، همراه با شرکای خود، با همه طرف های ذینفع، و بسیاری از آنها، گزینه های خود را برای تضمین امنیت در اوراسیا بررسی کنیم، سپس آنها را برای بحث گسترده بین المللی ارائه دهیم".
پوتین خاطرنشان کرد، که ما در مورد تشکیل یک خط مشی امنیت برابر و غیرقابل تقسیم صحبت می کنیم.
پوتین: کشورها باید گزینه های خود را برای تضمین امنیت در اوراسیا کار کنند
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که کشورها باید گزینه های خود را برای تضمین امنیت در اوراسیا کار کنند.
رئیس دولت در دیدار با رهبری وزارت خارجه روسیه گفت: "همه اینها مستلزم آن است که ما، همراه با شرکای خود، با همه طرف های ذینفع، و بسیاری از آنها، گزینه های خود را برای تضمین امنیت در اوراسیا بررسی کنیم، سپس آنها را برای بحث گسترده بین المللی ارائه دهیم".
پوتین خاطرنشان کرد، که ما در مورد تشکیل یک خط مشی امنیت برابر و غیرقابل تقسیم صحبت می کنیم.
پوتین: بحران اوکراین نتیجه سیاست تهاجمی غرب است
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، که بحران اوکراین درگیری بین دو کشور نیست، بلکه ریشه آن در سیاست تهاجمی غرب است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: "بحران مربوط به اوکراین درگیری بین دو کشور و یا دو ملت نیست، که ناشی از برخی مشکلات بین آنها باشد... وضعیت کاملا متفاوت و چیز دیگری است. ریشه درگیری در روابط دوجانبه نیست. رویدادهای اوکراین نتیجه مستقیم تحولات جهانی و اروپایی در پایان قرن بیستم و آغاز قرن بیست و یکم است، یعنی نتیجه سیاست تهاجمی و کاملاً ماجراجویانه که غرب در تمام این سال‌ ها، مدت ها قبل از شروع عملیات ویژه، دنبال می‌کرده و می‌کند".
پوتین: روسیه یک پیشنهاد صلح واقعی دیگر را برای حل بحران اوکراین پیشنهاد می کند
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، روسیه امروز یک پیشنهاد صلح واقعی دیگر برای حل مناقشه در اوکراین ارائه می دهد، اما اگر غرب و کی یف امتناع ورزند، مسئولیت این خونریزی بر عهده آنها خواهد بود.
پوتین در دیدار با مسئولان وزارت خارجه روسیه گفت:" امروز ما پیشنهاد صلح واقعی و ملموس دیگری را ارائه می کنیم. اگر کی یف و پایتخت‌های غربی مانند گذشته از آن امتناع کنند، در نهایت این مسئله آنهاست. مسئولیت سیاسی و اخلاقی برای ادامه خونریزی بر عهده آنهاست".
پوتین: برای صلح به وضعیت بی طرفی و غیر هسته ای بودن اوکراین لازم است
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، برای حل مسالمت آمیز مناقشه اوکراین، به وضعیت بی طرف بودن، غیر متعهد بودن به بلوک های قدرت و عاری از سلاح هسته ای بودن اوکراین نیاز است.
پوتین گفت: "موضع اصولی ما این است: وضعیت بی‌طرف، غیرمتعهد، عاری از سلاح هسته‌ای اوکراین و غیرنظامی‌سازی آن که همه نکات در جریان مذاکرات استانبول در سال 2022 به توافق رسیده بود".
پوتین: توافقات در مورد حل و فصل بحران باید کاملا مشخص و تعیین شود
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، که توافقات اساسی در مورد حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین از جمله به رسمیت شناختن مناطق جدید روسیه باید ثبت شود، توافقات همچنین باید شامل لغو تحریم ها علیه روسیه باشد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: "طبیعتا حقوق، آزادی و منافع شهروندان روسی زبان در اوکراین باید به طور کامل تضمین شود، واقعیت های سرزمینی جدید، وضعیت کریمه، سواستوپل، دونتسک، جمهوری های لوگانسک، مناطق خرسون و زاپوروژیا به عنوان سوژه های فدراسیون روسیه باید به رسمیت شناخته شود. در آینده، همه این مقررات اساسی و اساسی باید در قالب توافق نامه های بین المللی اساسی ثبت شوند. طبیعی است که این امر مستلزم لغو تمامی تحریم های غرب علیه روسیه نیز می باشد".
شرط پوتین برای مذاکره: خروج نیروهای کی یف از مناطق جدید روسیه و عدم پیوستن اوکراین به ناتو
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره شرط مذاکرات درباره اوکراین گفت که نیروهای اوکراینی باید از کل قلمرو مناطق جدید روسیه خارج شوند و همچنین کی یف باید از پیوستن به ناتو خودداری کند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: "شرایط ما برای شروع چنین گفتگو ساده است... انیروهای اوکراینی باید به طور کامل از مناطق دونتسک، جمهوری های خلق لوگانسک و دونتسک و مناطق خرسون و زاپروژیا، از کل قلمرو این مناطق، خارج شوند."
وی افزود: "به محض اینکه آنها در کی یف اعلام کردند که برای چنین تصمیمی آماده هستند و خروج واقعی نیروها از این مناطق را آغاز می کنند و همچنین رسماً لغو برنامه هایشان برای پیوستن به ناتو را اعلام کنند، طرف روسیه بلافاصله و به معنای واقعی کلمه در همان لحظه دستور آتش بس و شروع مذاکرات را اعلام خواهد کرد".
پوتین: مسکو پس از بیرون شدن کی یف از مناطق جدید روسیه، آتش بس خواهد کرد
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، روسیه بی درنگ آتش بس خواهد کرد و آمادگی خود را برای مذاکره پس از بیرون شدن کی یف از قلمرو مناطق جدید روسیه اعلام خواهد کرد.
پوتین گفت: "برای مذاکره با اوکراین، نیروهای اوکراینی باید به طور کامل از مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا بیرون شوند".
پوتین در دیدار با مسئولان وزارت خارجه روسیه گفت:"به محض اینکه کی یف اعلام کرد که برای چنین تصمیمی آماده است و خروج واقعی نیروها از این مناطق را آغاز کند و همچنین رسماً از کنار گذاشتن برنامه های پیوستن به ناتو اطلاع دهد، از طرف ما بلافاصله، به معنای واقعی کلمه به سرعت، دستور آتش بس و شروع مذاکرات را اجرا خواهد شد. تکرار می کنم، ما بلافاصله این کار را انجام خواهیم داد".
تاکید پوتین بر لزوم ادامه گسترش دهلیزهای حمل و نقل بین المللی در اوراسیا
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که می بایست تلاش ها برای توسعه دهلیزهای حمل و نقل بین المللی در اوراسیا ادامه یابد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: "ادامه تلاش ها برای توسعه دهلیزهای حمل و نقل بین المللی در اوراسیا ضروری است".
بحث و گفتگو