اروپا آماده جنگ با روسیه می شود

اوربان: اظهارات سیاستمداران غربی نشان می دهد که اروپا برای جنگ با فدراسیون روسیه آماده می شود.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ویکتور اوربان، صدراعظم هنگری در رادیو کوشوت گفت: اظهارات سیاستمداران و روزنامه نگاران غربی نشان می دهد که اروپا برای جنگ با روسیه آماده می شود.
قبل از دو جنگ جهانی، رسانه‌ها زمان زیادی را صرف آماده‌سازی برای ورود به جنگ کردند، من فکر می‌کنم آنچه امروز در بروکسل و واشنگتن اتفاق می‌افتد، بلکه در بروکسل اتفاق می‌افتد تا در واشنگتن، نوعی آماده‌سازی احساسات برای یک جنگ است. درگیری مستقیم احتمالی می‌توانیم با آرامش بگوییم که مقدمات ورود اروپا به جنگ در حال انجام است، این در رسانه‌ها و بیانیه‌های سیاستمداران اتفاق می‌افتد.
وی تاکید کرد که حمله روسیه به کشور ناتو را محتمل نمی‌داند و صحبت از "تهدید روسیه" مانور غرب برای آمادگی برای ورود به جنگ است.
اوربان بدون افزود که گروه های کاری در مقر ناتو در بروکسل اکنون در حال بررسی چگونگی مشارکت این ائتلاف در درگیری در اوکراین هستند.
همانطور که صدراعظم هنگری یادآور شد، زمانی که ناتو ایجاد شد، صحبت مبنی بر اینکه این ناتو در خارج از خاک خود فعالیت خواهد کرد، وجود نداشت.
وی افزود: "وکلا در حال انجام کار کاملاً جدی هستند و مطالعه می کنند که چگونه هنگری می تواند عضو ناتو باشد و همزمان در اقدامات ناتو در خارج از قلمرو ائتلاف شرکت نکند، این چیزی است که دیپلماسی هنگری باید حل کند."
ولادیمیر پوتین در مصاحبه با تاکر کارلسون به تفصیل توضیح داد که مسکو قرار نیست به کشورهای ناتو حمله کند، این معنی ندارد. رهبر روسیه خاطرنشان کرد که سیاستمداران غربی مرتباً مردم خود را با تهدید خیالی روسیه می ترسانند تا توجه را از مشکلات داخلی منحرف کنند.
بحث و گفتگو