روسیه محدودیت های موجود در پیمان استارت جدید را نقض نمی کند

معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت: پذیرش موشک بالستیک قاره پیما بولاوا محدودیت های پیمان استارت جدید را نقض نمی کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت: روسیه محدودیت‌های مرکزی بر اساس معاهده استارت را نقض نمی‌کند.
برنامه فضایی روسیه برپایه ای برنامه ریزی در حال گسترش است
ریابکوف در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون روسیه موشک بالستیک قاره پیمای بولاوا را که وارد خدمت شده است در محدوده استارت محاسبه خواهد کرد یا خیر، گفت: "ما متعهد شده‌ایم که در چارچوب محدودیت‌های کمی اصلی پیمان درباره ای کلاهک‌ها و وسایل نقلیه تحویل عمل کنیم. این گویای همه چیز است، هیچ انحرافی از این موضع وجود ندارد".
یادآوری می کنیم، که موشک بالستیک قاره پیمای دریایی بولاوا (ICBM) که از سوی موسسه مهندسی حرارتی مسکو (MIT) ساخته شده است، توسط نیروهای مسلح روسیه (نیروهای مسلح روسیه) پذیرفته شده است.
یوری سولومونوف، طراح عمومی موسسه مهندسی حرارت مسکو، این موضوع را در 14 می اعلام کرد.
سولومونوف گفته بود: "در 7 می سال روان، فرمانی مبنی بر پذیرش سامانه موشکی بولاوا امضا شد".
موشک قاره پیمای بولاوا جدیدترین موشک روسی است که برای تسلیح زیردریایی های هسته ای پروژه بورئی طراحی شده است. بولاوا قادر به حمل چندین واحد هسته ای با قابلیت هدف قرار دادن جداگانه است. موشک‌هایی از این نوع تا سال‌های 2040 تا 2045 اساس نیروهای هسته‌ای راهبردی روسیه را تشکیل خواهند داد.
بحث و گفتگو