برنامه فضایی روسیه برپایه ای برنامه ریزی در حال گسترش است

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: برنامه فضایی روسیه برپایه برنامه ریزی در حال گسترش است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره ادعای پنتاگون مبنی بر پرتاب سلاح ضدماهواره به فضا از سوی روسیه گفت قرار نیست مسکو هر بار به چنین گزارش های جعلی واکنش نشان دهد.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: "من فکر نمی کنم که ما باید به هرگونه شایعه پراکنی و لفاظی های واشنگتن پاسخ دهیم، برنامه فضایی روسیه طبق برنامه در حال توسعه است، پرتابه های فضایی با اهداف مختلف، از جمله سیستم هایی در راستای تقویت توان دفاعی است، اصلا خبر جدیدی نیست. نکته دیگر این است که ما همیشه با استقرار سلاح های آفندی در مدار پایین حول زمین مخالف بوده ایم".
تصویب قطعنامه روسیه درباره عدم جا به جایی جنگ افزار در فضا از سوی مجمع عمومی سازمان ملل
وی افزود، که روسیه به همراه تعدادی از کشورهای دیگر در حال تدوین و پیشبرد این ابتکار هستند که اولین کشوری نباشد که به استقرار سلاح در فضا می پردازند.
ریابکوف تصریح کرد: "امریکایی ها می توانند هر چه دوست دارند بگویند، در هر صورت سیاست ما تغییر نمی کند. و اگر آنها واقعاً به تقویت امنیت از جمله امنیت فعالیت‌های فضایی علاقه داشتند، می‌توانستند در رویکرد مخرب خود در رابطه با پیشنهادات روسیه در این زمینه و مهم‌تر از همه، در مورد پیشنهاد ما برای تدوین معاهده‌ای برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا تجدید نظر کنند".
بحث و گفتگو