وزارت خارجه فلسطین از کشورها خواست از اسپانیا، ناروی و ایرلند الگو بگیرند

فلسطین به تصمیم سه کشور برای به رسمیت شناختن آن به عنوان یک کشور واکنش نشان داد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه فلسطین با نشر پیامی در برگه ای ایکس خود با استقبال از تصمیم اسپانیا، ناروی و ایرلند برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، آن را "گامی مهم" خواند و از دیگر کشورها خواست تا از آنها الگوبرداری کنند.
دستگیری 40 دانشجوی پشتیبان فلسطین در امریکا
دولت ناروی روز چهارشنبه اعلام کرد، که ناروی فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می شناسد. به رسمیت شناختن رسمی از 28 می اعمال خواهد شد. در همان روز، سیمون هریس، نخست وزیر ایرلند اعلام کرد، که این کشور فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می شناسد. پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا نیز به نوبه خود گفت، که دولت این کشور سه شنبه آینده، 28 می، رسماً کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد.
در این بیانیه آمده است: "وزارت امور خارجه (فلسطین) از تصمیم اسپانیا، ناروی و ایرلند برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال می کند. این دولت ها با این اقدام مهم بار دیگر تعهد تزلزل ناپذیر خود را به ایده دو کشور برای دو ملت نشان دادند. در این راستا، این وزارتخانه بار دیگر از همه ای کشورهایی که تاکنون کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته اند، می خواهد گامی در جهت شناخت (آن) بردارید".
پیشتر گزارش شده بود که پس از اظهارات کشورهای اروپایی، اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل دستور فراخوان فوری سفیران ایرلند و ناروی را برای رایزنی صادر کرده است. او گفت، که تصمیم برای به رسمیت شناختن جمهوری عربی می تواند به "پیامدهای وخیم" منجر شود.
بحث و گفتگو