عملیات ویژه روسیه در اوکراین

پذیرفتن کیف به ناگواری یورش های روسیه

وزیر خارجه اوکراین از آسیب به نیمی از سیستم انرژی این کشور خبر داد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه با فارین پالیسی گفت: بیش از نیمی از سیستم انرژی اوکراین در نتیجه یورش های روسیه آسیب دیده است.
او گفت: "نیمی از سیستم انرژی ما آسیب دیده است و ما هنوز باید کشور را اداره کنیم، عملیات نظامی انجام دهیم و از کل جهان پشتیبانی کنیم".
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
یورش نیروهای روسیه به هدف های نظامی در اوچاکوف
کولبا همچنین پذیرفت، که در جریان دو سال درگیری، روسیه در تولید تسلیحات "از کل اتحاد غربی" موفق‌تر شده است.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده پیش از این قانونی را برای کمک به متحدان خارجی از جمله اوکراین که 61 میلیارد دالر برای ادامه رویارویی با روسیه دریافت می کند، امضا کرده بود. پنتاگون بلافاصله پس از امضای سند مربوطه توسط بایدن اعلام کرد، که ایالات متحده در حال از سرگیری تدارکات نظامی به اوکراین با بسته ای به ارزش یک میلیارد دالر است.
یادآوری می کنیم، که روسیه بر این باور است، که دادن جنگ افزارها به اوکراین در حل و فصل تداخل دارد، کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری درگیر می کند و "با آتش بازی می کند".
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی سلاح برای اوکراین باشد، به یک هدف قانونی تبدیل خواهد شد. نیروهای مسلح روسیه در 10 اکتبر 2022 - دو روز پس از یورش تروریستی به پل کریمه - که به گفته مقامات روسی، پشت آن سرویس‌های ویژه اوکراین قرار داشت- حمله به زیرساخت‌های اوکراین را آغاز کردند. یورش ها بر ساختارهای انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در سراسر این کشور انجام می شود. از آن زمان، هشدارهای یورش های هوایی هر روز در مناطق اوکراین، گاهی در سراسر کشور اعلام شده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که نیروهای روسیه به ساختمان های مسکونی یا زیرساخت های اجتماعی یورش نمی برند.
بحث و گفتگو