انفجارات قوی در ایران کشته و زخمی بجا گذاشت + ویدیو

گزارشات رسیده حاکی از آن است که انفجارات در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از ایرنا، دو انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان در نزدیکی محل دفن سردار قاسم سلیمانی در کرمان رخ داده چندین کشته و زخمی بجا گذاشت .
انفجارهای شدید و قوی کرمان در فاصله 10 دقیقه رخ داد. علت حادثه هنوز مشخص نشده است.
شهردار کرمان گفت: دو انفجار در محدوده گلزار شهدای کرمان به فاصله 10 دقیقه در مزار شهدای گمنام رخ داده است.
رییس نیروهای اطفائیه کرمان اعلام کرد که در نتیجه انفجار امروز در مسیر منتهی به گلزار شهدا 20 نفر مجروح شده اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا هنوز درباره علت این انفجار مسئولان اظهارنظر نکرده اند، اما برخی منابع گفته اند که انفجار دوم نیز اتفاق افتاده است.
معاون شهردار کرمان اعلام کرد که این حادثه یک حمله تروریستی است.
رئیس اطفائیه کرمان افزود: فعلاً تعداد شهدای گلزار شهدا به بیش از 20 نفر و مصدومان بیش از 40 نفر رسیده است.
مجروحین به شفاخانه شهید باهنر و افضلی پور منتقل شده‌اند.
در پی شنیده شدن صدای دو انفجار در مسیرهای منتهی به گلزار شهدای کرمان جمعیت از محوطه گلزار و محدوده قبور شهدا تخلیه شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، دو کیف حامل بمب منفجر شده است.
برخی از منابع اعلام کردند که در ورودی گلزار شهدای کرمان، دو‌ کیف بمب گذاری شده وجود داشته است که عامل یا عاملین این حادثه ظاهرا با ریموت بمب‌ها را منفجر کرده‌اند.
طبق اطلاعات موجوده، 53 نفر کشته و 171 نفر زخمی شده اند. در حادثه تروریستی کرمان روابط عمومی نیروهای ایران اطفائیه ایران: 171 مصدوم توسط اطفائیه به شفاخانه منتقل شده‌اند. 53 نفر هم تاکنون جان باختند. ما را در سایت، تلگرام و آپارات اسپوتنیک دنبال کنید.
تا کنون منابع رسمی اعلام کردند که 20 نفر به شهادت رسیدند و عوامل امنیتی و انتظامی مشغول شناسایی ابعاد دیگر این ماجرا هستند که به زودی اعلام خواهد شد.
شهردار کرمان اعلام کرد که تعداد شهدا تا این لحظه به 50 نفر رسید.
تا کنون منابع رسمی اعلام کردند که 20 نفر به شهادت رسیدند و عوامل امنیتی و انتظامی مشغول شناسایی ابعاد دیگر این ماجرا هستند که به زودی اعلام خواهد شد.
شهردار کرمان اعلام کرد که تعداد شهدا تا این لحظه به 50 نفر رسید.
سازمان هلال‌احمر ایران اعلام کرد که ۳ امدادگر که برای کمک‌رسانی به مصدومان حادثۀ تروریستی کرمان به محل اعزام شده بودند، در انفجار دوم به شهادت رسیدند.
سخنگوی نهاد اطفائیه کرمان: حال تعدادی از مجروحان وخیم است و احتمال افزایش جان باختگان هنوز وجود دارد.
اکانت توییتری وابسته به موساد نوشت: انفجار در نزدیکی قبرستان محل دفن سلیمانی، اقدامی از سوی سازمان های مقاومت محلی. اسرائیل فقط برای ضربه زدن نیست، بلکه فقط برای خنثی کردن یک تهدید است.
اعظمی ساردوئی نماینده مردم جیرفت، در خصوص عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان، گفت: چهار انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدا انجام شده است.
انفجارهای صورت گرفته به واسطه بمب گذاری که یک حمله تروریستی بوده در مکان‌های مختلفی از جمله زیر پل زیرگذر منتهی به گلزار شهدا و در مسیر موکب‌ها کارگذاری و منفجر شده‌اند.
تعداد شهدا به 80 نفر رسید.
یک منبع آگاه اظهار داشت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که در مسیر گلزار شهدای کرمان، 2 بسته‌ بمب گذاری شده وجود داشته که تروریست‌ها با ریموت آنها را منفجر کرده‌اند.

به گفته وی برخلاف برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی این عملیات تروریستی انتحاری نبوده است.
خبرگزاری دانشجو: 243 آسیب دیده داشتیم که 170 نفر مصدوم شدند و 73 نفر شهید. متاسفانه حال مصدومین وخیم است.
سخنگوی اطفائیه: تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۷۳ نفر افزایش پیدا کرد. همچنین تعداد مجروحین نیز ۱۷۱ نفر است.
روابط عمومی سازمان اورژانس ایران اعلام کرد: ۷۱ مصدوم توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌اند. ۵۳ نفر هم تاکنون جان باختند.
بحث و گفتگو