پیشنهاد امریکا برای انتقال دارایی های روسیه به کیف

ایالات متحده پیشنهاد می کند، که دارایی های روسیه از طریق بانک جهانی و بانک اروپایی بازسازی و توسعه به کیف منتقل شود.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز می نویسد، مقام های امریکایی پیشنهاد می کنند، که کشورهای گروه -7 گزینه انتقال دارایی های بلوکه شده روسیه را به صورت اقساط از طریق بانک جهانی یا بانک اروپایی بازسازی و توسعه (EBRD) در نظر بگیرند.
بنا بر گزارش ها، واشنگتن به طور علنی از مصادره دارایی های بسته شده پشتیبانی نکرد، اما این پرونده را به صورت خصوصی مطرح کرد. همانطور که این روزنامه با استناد به مدرکی که توسط طرف امریکایی تهیه شده و برای بحث در میان کشورهای گروه-7 ارائه شده است، می نویسد: مصادره دارایی های روسیه به عنوان یک "اقدام متقابل" ادعایی مجاز از سوی قوانین بین المللی توصیف شده است.
واکنش کرملین به مصادره احتمالی دارایی های روسیه
برپایه این مدرک، چنین اقدامی در صورتی که از سوی کشورهایی انجام شود که گفته می شود از اقدامات فدراسیون روسیه "مصادف" و "به ویژه متضرر شده اند" پاسخی مشروع به اقدامات روسیه تلقی خواهد شد. این نشریه ادعا می‌کند که اینها ممکن است شامل متحدان اوکراین باشد که در جریان درگیری برای اقتصاد و نیروهای مسلح این کشور بودجه تامین کردند.
فایننشال تایمز می‌نویسد: "مقام های ایالات متحده پیشنهاد داده‌اند که دارایی‌های توقیف شده به اوکراین را به صورت نسبی، به عنوان نمونه، از طریق بانک جهانی یا بانک اروپایی بازسازی و توسعه منتقل کنند".
این اقدام توسط مقام های امریکایی به عنوان "پیش پرداخت" به عنوان بخشی از غرامت از روسیه در نظر گرفته شده است.
بانک مرکزی اروپا پیش از این هشدار داده بود که استفاده اروپا از دارایی های بسته شده روسیه برای تأمین مالی اوکراین می تواند در درازمدت خطرات اعتباری برای پول اروپایی ایجاد کند. آنها از بروکسل خواستند که "به فراتر از این درگیری جداگانه نگاه کند" و به دنبال راه های دیگری برای تامین مالی اوکراین باشد.
کرملین اعلام کرد، که اتخاذ چنین تصمیماتی "گام دیگری در نقض همه ای قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود".
وزارت خارجه روسیه بسته کردن دارایی های روسیه در اروپا را دزدی خواند و خاطرنشان کرد، که اتحادیه اروپا نه تنها دارایی های افراد خصوصی، بلکه دارایی های دولتی روسیه را نیز هدف قرار داده است.
پیش از این، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، گفته بود، که از سال 2022، کشورهای غیردوست غربی تحریم‌هایی را در برابر روسیه، شهروندان و سازمان‌های این کشور اعمال کرده‌اند و اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای غربی فعالانه در تلاش هستند تا شرایط قانونی را برای مصادره دارایی‌های بسته شده روسیه ایجاد کنند.
روسیه بارها اعلام کرده است، که این کشور با فشارهای تحریمی که غرب از چندین سال پیش آغاز کرده و همچنان تشدید می شود، مقابله خواهد کرد.
بحث و گفتگو