هشدار امریکا به شهروندانش: به افغانستان سفر نکنید، گروه‌های تروریستی بیشماری در آنجا فعال هستند

ایالات متحده به همه ای شهروندانش از سفر کردن به افغانستان هشدار داده و گفته است، که خطر دستگیری شهروندان امریکایی از سوی گروه طالبان وجود دارد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، وزارت خارجه امریکا ناوقت روز سه‌شنبه، ۲۸ قوس، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که ارزیابی آنان نشان می‌هد که "گروه‌های تروریستی بیشماری" نیز در افغانستان فعالیت دارند.
در اعلامیه آمده است: "طالبان نیروهای امدادی و بشردوستانه را مورد آزارواذیت و بازداشت قرار داده اند. ممکن است به فعالیت‌های خارجی‌ها مشکوک نگریسته شود و دلایل بازداشت ممکن است نامشخص باشد".
جان‌باختن سه خلبان ارتش پیشین افغانستان در یک رویداد هوایی در امریکا
این وزارت افزوده است "حتی اگر در مراجع مربوطه برای انجام تجارت ثبت نام کرده باشید، خطر بازداشت زیاد است. بازداشت می‌تواند طولانی باشد و در حین بازداشت، شهروندان ایالات متحده دسترسی محدودی به مراقبت‌های بهداشتی دارند یا ممکن است، مورد آزارواذیت فیزیکی قرار بگیرند".
به گفته وزارت خارجه امریکا، طالبان به آنان اجازه نمی‌دهند تا از طریق تلفن با شهروندان امریکایی که در بازداشت هستند، تماس برقرار کنند.
با این حال، وزارت خارجه ایالات متحده در مورد این‌که چه تعداد از شهروندان امریکایی در بند طالبان هستند، چیزی نگفته است.
بربنیاد گزارش‌های نشر شده، در بیشتر از دو سال گذشته طالبان ده‌ها شهروند خارجی از جمله شهروندان امریکایی، بریتانیایی و فرانسوی را بازداشت کرده‌اند.
افراد بازداشت شده در زندان‌های طالبان به سختی می‌توانند با اعضای خانواده‌های خود تماس بگیرند یا به وکیل مدافع دسترسی داشته باشند.
بحث و گفتگو