حداقل سه پولیس در حمله تروریستی در شمال غرب پاکستان کشته شدند

حمله تروریستی در ایالت خیبر پختونخوا در شمال غربی پاکستان همسرحد با افغانستان، حداقل سه افسر پولیس کشته و تعدادی زخمی شدند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، این حادثه در منطقه تانک رخ داد که یک حمله انتحاری از گروه افراطی انصارالجهاد به یک استیشن پولیس حمله کرد. قوای امنیتی با پشتیبانی واحدهای ارتش عملیات ضد تروریستی را برای از بین بردن شبه نظامیان آغاز کردند. در جریان آن سه افراط گرا کشته شدند.
تنش ها در خیبر پختونخوا پس از حمله تروریستی 12 دسامبر به پرسنل نظامی در منطقه دارابان که 23 سرباز را کشت، همچنان ادامه دارد. مسئولیت این حمله را گروه تحریک جهاد پاکستان، مرتبط با سازمان ممنوعه تحریک طالبان پاکستان (TTP، شاخه پاکستانی جنبش طالبان که در فدراسیون روسیه ممنوع شده است) بر عهده گرفت.
تحریک طالبان پاکستان از حمایت گسترده افغانستان برخوردار است و افغانستان به این بهانه که طالبان پاکستانی در کنار طالبان علیه قوایی امریکایی جنگیده اند، از جنگ با این گروه در قلمرو خود سرباز می گیرند.
ارتش پاکستان: عامل انتحاری اخیر در خیبرپختونخواه یک تبعه افغانستان بود
در دسامبر 2022، مذاکرات بین مقامات پاکستان و تحریک طالبان پاکستان برای توقف حملات تروریستی به بن بست رسید و قطع شد. به گفته وزارت امور داخله پاکستان، از اگوست 2021، زمانی که طالبان قدرت را در افغانستان به دست گرفتند، تعداد حملات تروریستی در پاکستان با 60 فیصد افزایش به 420 مورد افزایش یافته است.
بحث و گفتگو