وزیر داخله پاکستان: نزدیک به نیم میلیون افغانستانی به کشور شان بازگشته‌اند

وزیر امور داخله مؤقت پاکستان اعلام کرده است، که نزدیک به نیم میلیون افغانستانی که بدون مدرک های معتبر در پاکستان زندگی می‌کردند، در جریان دو ماه پسین به کشور شان بازگشته‌اند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، سرافراز بوگتی وزیر داخله موقت پاکستان، روز گذشته (جمعه، ۱۷ قوس) در یک کنفرانس خبری در اسلام آباد گفت، که بیش از ۴۸۲ هزار شهروند افغانستان در بیش از دو ماه گذشته به کشور شان بازگشته‌اند که ۹۰ درصد آن به طور داوطلبانه بوده است.
وزیر داخله پاکستان همچنین گفت، که پاکستان تصمیم گرفته است که ۱۰ افغانستانی را که به طور قانونی در این کشور زندگی می‌کردند؛ اما در سیاست شرکت داشتند، اخراج کند، او از این ۱۰ شهروند افغانستانی در حال اخراج نام نبرده و از فعالیت آن‌ها نیز در سیاست پاکستان جزئیات ارایه نکرد.
آزادی بیش از 190 مهاجر افغانستانی از زندان های پاکستان
او در ادامه افزود: "تنها شهروندان پاکستانی مجاز به انجام فعالیت‌های سیاسی در کشور هستند. هر خارجی که در هرگونه فعالیت سیاسی دخیل باشد، بلافاصله اخراج خواهد شد".
وزیر داخله پاکستان تأکید کرد و گفت، که در مرحله نخست تنها افغانستانی های غیرقانونی اخراج می‌شوند؛ اما در مقطعی از زمان همه مهاجران افغانستانی باید به کشور شان بازگردند، زیرا پاکستان به مدت ۴۰ سال میزبان آن‌ها بوده است.
اظهارات سرافراز بوگتی در حالی بیان می‌شود که توماس وست، نماینده خاص ایالات متحده امریکا برای افغانستان طی سفر دو روزه اش به اسلام آباد با مقام‌های پاکستان از جمله وزیر خارجه و رئیس ستاد ارتش این کشور دیدار کرده و در در صفحه "ایکس" اش امروز شنبه نوشت که در این دیدارها روی مشکلات امنیتی خلق شده توسط تحریک طالبان پاکستان و حفاظت از مهاجران افغان صحبت کرده است.
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، نزدیک به سه میلیون از شهروندان این کشور از ترس این گروه و بیکاری این کشور را ترک و به کشورهای همسایه و اروپاریی مهاجرت کردند.
بحث و گفتگو