شرط گذاشتن سنای امریکا برای پشتیبانی از درخواست کمک به اوکراین

سنای ایالات متحده ای امریکا آماده است تا در ازای بستن مرزهای این کشور، کمک به اوکراین را تصویب کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال می نویسد، گروهی از سناتوران جمهوری خواه خواستار تغییر در سیاست مهاجرتی از جمله پایان دادن به درخواست پناهندگی در مرز جنوبی ایالات متحده به عنوان شرط پشتیبانی از درخواست رئیس جمهور جو بایدن برای کمک 106 میلیارد دالری به اسرائیل و اوکراین هستند.
درونمایه ای کمک نظامی امریکا به اوکراین
به گفته این نشریه، ابتکار عمل سه سناتور به رهبری لیندسی گراهام نشان دهنده پیشنهاد اولیه در مذاکرات با همتایان دموکرات و کاخ سفید است که به وضوح نشان داده است که آماده تغییر سیاست مهاجرت است.
به گفته منابع آگاه، مقام های کاخ سفید بی سر و صدا اعلام آمادگی خود را برای ایجاد برخی تغییرات در سیستم پناهندگی آغاز کرده اند. مقام های دولتی در روزهای اخیر با حامیان برجسته مهاجرت تماس گرفته اند تا آنها را برای سازش های احتمالی که می تواند باعث واکنش شدید شود، آماده کنند. در همان زمان، دموکرات‌های مترقی در کنگره و فعالان حقوق بشر، حتی قبل از رونمایی از طرح جمهوری‌خواهان، مخالفت علنی با توافق احتمالی را آغاز کردند.
یادآروی می کنیم، که کاخ سفید در پایان ماه اکتوبر درخواستی را برای تخصیص بودجه اضافی در سال مالی 2024 که از اول اکتوبر آغاز شد به کنگره ارسال کرد. این شامل بودجه برای اسرائیل و اوکراین و همچنین سرمایه گذاری در منطقه هند و اقیانوس آرام، کمک های بشردوستانه و اقدامات امنیتی مرزی بود. در مجموع، دولت امریکا انتظار دارد برای این نیازها حدود 106 میلیارد دالر دریافت کند. با این حال، مجلس نمایندگان ایالات متحده که زیر کنترل جمهوری خواهان است (مجلس پایین کنگره) لایحه جداگانه ای را برای تخصیص تقریباً 14.3 میلیارد دالری کمک به اسرائیل تصویب کرد که در آن به اوکراین اشاره ای نشده بود.
بحث و گفتگو