وزیر دفاع چین برکنار شد

جنرال لی شانگ فو، وزیر دفاع چین از سمت خود برکنار شده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون مرکزی چین روز سه شنبه گزارش داد، لی شانگ فو، وزیر دفاع چین از سمت خود به عنوان رئیس وزارت دفاع و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین برکنار شده است.
طبق گزارشات تلویزیونی پس از جلسه کمیته دائمی کنگره ملی خلق می گوید: "لی شانگ فو از سمت وزیر دفاع و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین برکنار شد."
ششمین نشست کمیته دائمی چهاردهمین کنگره ملی خلق (پارلمان جمهوری خلق چین) 20 تا 24 اکتبر در پکن برگزار شد.
چین مسیر آب دره واخجیر را تغییر داده است
لی شانگفو از اواخر ماه اگست، زمانی که در مجمع صلح و امنیت چین و افریقا سخنرانی کرد، در انظار عمومی دیده نشده است. وال استریت ژورنال در 15 سپتمبر به نقل از دو مقام امریکایی گزارش داد که لی شانگ‌فو به دلیل فساد تحت تحقیق قرار دارد و احتمالاً برکنار خواهد شد. سپس نمایندگان رسمی وزارت امور خارجه و وزارت دفاع جمهوری خلق چین اعلام کردند که از وضعیت پیرامون لی شانگ فو اطلاعی ندارند.
لی شانگ فو دومین وزیر چینی شد که پس از جلسه پارلمان در ماه مارچ سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد و پس از مدت ها غیبت از فضای عمومی، پیش از موعد از سمت خود برکنار شد.
به این ترتیب، پارلمان جمهوری خلق چین در 25 جولای برکناری "کین گانگ" از سمت وزیر امور خارجه و انتصاب وانگ یی، رئیس دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین را اعلام کرد.
بحث و گفتگو