نخست وزیر فدراسیون روسیه از آمادگی ها برای توسعه راه های مواصلاتی به افغانستان خبر داد

میخائیل میشوستین، نخست وزیر فدراسیون روسیه از آمادگی کشورش برای گسترش مسیرهای حمل و نقل از جمله به افغانستان و جنوب آسیا خبر داد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه گفت که روسیه آماده است فعالانه تر برای گسترش مسیرهای حمل و نقل در منطقه اوراسیا از جمله مسیرهای منتهی به افغانستان و جنوب آسیا کار کند.
میشوستین در دیدار با عبدالله آریپوف نخست وزیر ازبکستان گفت: "اولویت برداشتن گام‌های بیشتر برای توسعه کریدور بین‌المللی شمال-جنوب است؛ همانطور که قبلاً گفتیم، این پروژه می‌تواند با کانال سوئز برای جریان بار رقابت کند و اجرای آن به افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین همه شرکت کنندگان در پروژه کمک خواهد کرد."
نخست وزیر روسیه افزود: در اینجا ما آماده همکاری نزدیک تر برای گسترش همه مسیرهای حمل و نقل در فضای مشترک اوراسیا از جمله مسیرهای منتهی به افغانستان و جنوب آسیا هستیم.
میشوستین، نخست وزیر روسیه گفت: در مورد تقویت ارتباط حمل و نقل بین روسیه و ازبکستان و همچنین کل فضای اوراسیا، خاطرنشان کرد که توجه ویژه در این زمینه به توسعه یک برنامه همکاری جامع برای توسعه حمل و نقل ریلی در جمهوری ازبکستان است. سرمایه گذاران روسی در اینجا آماده مشارکت در نوسازی زیرساخت های میادین هوایی هستند.
علاوه بر این، به گفته میشوستین، ادامه کار برای افزایش عرضه محصولات زراعتی "در درجه اول در چارچوب پروژه Agroexpress" ضروری است".
ازبکستان قصد دارد ترانزیت اموال را از طریق افغانستان فعال تر کند
او گفت: "این ابتکار خود را به خوبی ثابت کرده است، به اطمینان از تحویل سریع کالا کمک می‌کند و فرصت‌های بیشتری را برای تولیدکنندگان ما، از جمله کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​باز می‌کند."
نخست وزیر ازبکستان نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که تشکیل کریدورهای حمل و نقل بین المللی جدید به کشورها این امکان را می دهد که بازارهای امیدوار کننده ای را برای محصولات خود باز کنند. ما از توسعه یکی از شریان‌های اصلی حمل‌ونقل قاره اوراسیا، کریدور بین‌المللی شمال-جنوب - حمایت می‌کنیم وجنبه مهم اجرای این ابتکار، اعمار خط آهن در امتداد دهلیز بین الافغانی است.
بحث و گفتگو