مسکو و پکن برای ساخت مراکز لجستیکی توافق کردند

چین دریچه ای را به روی روسیه باز می کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، مسکو و پکن شهرهای مرزی روسیه را به مراکز لجستیکی تبدیل خواهند کرد. به لطف این مراکز، حجم حمل و نقل به طور قابل توجهی افزایش می یابد و زیرساخت ها، مسکن و مشاغل جدید در خاور دور ظاهر می شود. کارشناسان انتظار دارند که سود شش برابر بیشتر از هزینه های سرمایه گذاری شده باشد.
نقطه تماس
روابط روسیه و چین به طور فعال در حال توسعه است: سرمایه گذاری های مشترک بیشتر و بیشتری وجود دارد، گردش تجاری در حال شکستن رکوردها است. زیرساخت های موجود دیگر برای نیازهای رو به رشد کافی نیست، شرکا به دنبال راه هایی برای حل مشکل هستند.
به عنوان بخشی از مجمع اقتصادی شرق (EEF)، شرکت Xuan Yuan پیشنهاد تبدیل شهرهای مرزی به مراکز لجستیکی را ارائه کرد. این شرکت به همراه همکاران روسی مجتمعی برای انتقال نفت، مواد شیمیایی و سایر محصولات در منطقه خودمختار یهودی خواهد ساخت. ما در مورد حمل و نقل کالاهای خطرناک و غیر خطرناک صحبت می کنیم. به گفته رئیس اجرایی Xuanyuan، Xue Hailong، حجم حمل و نقل سالانه ده میلیون تن خواهد بود.
این مجموعه شامل یک پل راه آهن است که سال گذشته بین قریه نیژنلنینسکویه روسیه و تونگجیانگ چین افتتاح شد. ظرفیت تولید آن 25 میلیون تن در سال برآورد شده است. به گفته خوئه هایلون، علاوه بر این، توافق نامه ای با منطقه آمور در مورد ساخت یک نوار نقاله بسته بین هیهه و بلاگووشچنسک امضا شد. این سیستم صادرات 15 میلیون تن زغال سنگ روسیه را تضمین می کند و هزینه اجرای آن 20 میلیارد روبل خواهد بود.
کلوپ ویدیو
گشت هوایی مشترک روسیه و چین + ویدیو
پیاده سازی
کار با دو شهرک آغاز خواهد شد: زابایکالسک و نیژنلینینسکوی. یولیا زوباریک، بنیانگذار دفتر برنامه ریزی شهری MASTER'S PLAN، توضیح می دهد که اینها نقاط مهم حمل و نقل هستند. در حال حاضر گردش مالی در زابایکالسک تنها حدود یک میلیون تن در سال است، اما می توان آن را سه برابر کرد، و ظرفیت خروجی را می توان دو برابر کرد - از 20 تا 40 میلیون تن در سال. او توضیح می دهد: "سرمایه گذاری هشت میلیارد روبلی مورد نیاز است، اما منافع آن شش برابر بیشتر خواهد بود." به طور کلی، منطقه ترانس بایکال به دلیل پایداری صنعت معدن، هجوم مردم و نیاز زیاد به زیرساخت های جدید، به عنوان یک "نقطه رشد" بالقوه مناسب است. علاوه بر این، چوب، سنگ معدن و محصولات معدنی که در چین تقاضای زیادی دارد از این نقطه صادر می شود. به همین دلیل است که توسعه منطقه برای سرمایه گذاران خارجی جذاب است.
توسعه زیرساخت ها در نیژنلینینسکوی به همان اندازه مهم است. این امر باعث کاهش بار در گذرگاه های مرزی می شود، فاصله استان هیلونگ جیانگ در چین تا مسکو 922 کیلومتر و زمان سفر 32 ساعت کاهش می یابد. بر این اساس، حمل و نقل کالا به طور قابل توجهی ارزان تر خواهد شد. به لطف پل جدید، امکان انتقال زغال سنگ و سنگ معدن به میزان 5.6 میلیون تن در سال وجود داشت، اما ابزارهای فعال برای توسعه فضایی هنوز در این قلمرو راه اندازی نشده است - چه یک استراتژی اجتماعی - اقتصادی باشد. زوباریک می گوید، به عنوان یک طرح جامع یا یک طرح کلی طرف چینی به عنوان بخشی از اجرای پروژه جهانی "یک کمربند - یک راه" به توسعه منطقه علاقه مند است. ترمینال لجستیکی جدید ظرفیت حمل و نقل را به 25 میلیون تن در سال افزایش خواهد داد. حجم سرمایه گذاری دو میلیارد روبل برآورد شده است و با بار برنامه ریزی شده آن، بازده حدود 135 میلیون روبل در سال خواهد بود.
حمایت روسیه از پروژه چینایی "یک کمربند، یک راه"
پروژه های استراتژیک دیگری در منطقه فدرال سیبری و منطقه فدرال خاور دور برنامه ریزی شده است. از جمله آنها می توان به حمل و نقل و تدارکات (مدرن سازی خط اصلی بایکال-آمور، خط اصلی آمور-یاکوتسک، راه آهن کیزیل-کوراگینسکا)، نوسازی میادین هوایی (بلاگوشچنسک، اولان-اوده)، ایجاد مناطق توسعه اولویت (Skovorodino، Chita) اشاره کرد. این کارشناس می گوید: مدت اجرای پروژه های کوچک چهار تا شش سال است، پروژه های بزرگتر تا سال 2035 تکمیل می شوند.
سنگ های زیر آب
توسعه سریع زیرساخت ها هزاران شغل ایجاد می کند و ساخت و ساز مسکن را تشویق می کند. نه تنها خانه ها، بلکه مدارس، مغازه ها، بیمارستان ها نیز مورد نیاز خواهند بود. تحلیلگران تاکید می کنند: توسعه شهرک ها باید بر اساس یک برنامه کلی انجام شود؛ توسعه خودجوش صورت نگیرد.
البته این تغییرات مثبت است، اما مشکلاتی نیز وجود خواهد داشت. به گفته ویتالی مانکویچ، رئیس اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه-آسیایی (RAUIE)، ممکن است مشکلاتی با نوسانات پول ملی ایجاد شود: "ما قبلاً با این واقعیت مواجه شده‌ایم که شرکت‌های چینی در روسیه قراردادهایی را به روبل منعقد کرده‌اند، اما سقوط به شدت جذابیت توافق را برای شرکا کاهش داد."
تشدید احتمالی تحریم ها نیز بر تجارت مشترک تأثیر منفی خواهد گذاشت. بسیاری از شرکت های چینی در خارج از کشور از جمله در غرب شعبه دارند. این کارشناس توضیح می دهد: "مهم است که برای این واقعیت آماده باشیم که انتخاب به نفع ما نخواهد بود. بنابراین، ما همیشه به گزینه های پشتیبان نیاز داریم."
سخنرانی ولادیمیر پوتین در مجمع اقتصادی شرق؛ خاور دور، روابط با کشورهای غربی و اقتصاد آینده
یکی از جدی ترین مشکلات ممکن است کمبود کارگر باشد. این تحلیلگر به مشاغل توصیه می کند که بین مؤسسات آموزشی عالی و متوسطه ارتباط برقرار کنند. معرفی برنامه های آموزشی بر اساس درخواست های شرکت ها به ما امکان می دهد متخصصان واقعاً مورد تقاضا را تربیت کنیم. مانکیویچ می‌افزاید: "اما ما نباید کسانی را که قبلاً تحصیل کرده‌اند، تخفیف دهیم. آینده متعلق به تخصص‌های دوگانه است، به عنوان مثال، یک مترجم-متخصص در تجارت خارجی یا یک مدیر تدارکات." در این صورت می توان دوره های آموزشی تکمیلی و دوره های آموزشی پیشرفته را ترتیب داد.
کارشناسان توافق دارند که ساخت مراکز لجستیکی و توسعه شهرهای مرزی روسیه امکان تحقق موثر پتانسیل تجاری دو کشور را فراهم می کند. کار مشترک قبلاً نتایجی را به همراه داشته است. به ویژه، با انتقال ایست بازرسی خودرو زبایکالسک به عملیات 24 ساعته، صف های ده کیلومتری در مرز از بین رفت. و به عنوان مثال، ترمینال غلات Zabaikalsk-Manchuriaکه سال گذشته ساخته شد، تولید غلات را در مناطق فدرال خاور دور، اورال و سیبری تحریک می کند.
بحث و گفتگو