فاز جدید تاکتیک های تکان دهنده ارتش اوکراین زنگ خطر را در امریکا به صدا درآورد

ایالات متحده زنگ خطر را در مورد تاکتیک های تکان دهنده نیروهای مسلح اوکراین به صدا درآورده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، افسر نظامی داگلاس مک گرگور، مشاور سابق رئیس پنتاگون، در مصاحبه ای با دانشمند علوم سیاسی نروژی گلن دیسن در کانال یوتیوب خود گفت که نیروهای مسلح اوکراین به تاکتیک های حمله دوربرد با استفاده از موشک های غربی و اطلاعات اطلاعاتی روی آورده اند.
این متخصص گفت: "ما در مرحله جدیدی هستیم، مرحله حملات دوربرد، زیرا اوکراینی ها چیز دیگری برای وارد کردن به نبرد ندارند و این بسیار خطرناک است."
به گفته این کارشناس، به دلیل تلفات سنگین در جریان حمله، اوکراینی ها توانایی انجام عملیات رزمی در زمین را از دست داده اند و اکنون با استفاده از اطلاعات کشورهای ناتو به تاکتیک های حمله با موشک های دوربرد غربی روی آورده اند.
امریکا در حال بررسی امکان ارسال راکت های دوربرد ATACMS به اوکراین است
وی تاکید کرد که چنین کمک های مستقیمی به نیروهای مسلح اوکراین عملا باعث می شود کشورهای غربی در درگیری با روسیه مشارکت مستقیم داشته باشند و این ممکن است پاسخ جدی مسکو را به دنبال داشته باشد. مشاور سابق همچنین خاطرنشان کرد که تاکتیک های جدید اوکراینی ها راهی جز پایان دادن به درگیری با شکست کیف برای روسیه باقی نمی گذارد.
مک گرگور در پایان گفت: "فکر می‌کنم روس‌ها از قبل فهمیده‌اند که درگیری تنها با ابزار نظامی پایان خواهد یافت."
پیش از این روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع گزارش داده بود که اوکراین به امید دریافت مجوز برای تامین موشک های دوربرد ATACMS برای مجمع عمومی سازمان ملل که از 19 تا 26 سپتامبر برگزار می شود، بر آمریکا فشار وارد می کند. پنتاگون به اسپوتنیک گفت که ایالات متحده هنوز تصمیمی برای ارسال موشک های ATACMS به اوکراین نگرفته است.
بحث و گفتگو