زلنسکی به پایان ناخوشایند ضدحمله اوکراین اعتراف کرد

زلنسکی اعتراف کرد که به پایان خوش برای ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین باور ندارد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با رسانه امریکایی گفت که ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین پایان خوشی نخواهد داشت.
او در گفتگو با این شبکه تلویزیونی گفت:"همه ما خواهان موفقیت هستیم، یک پایان خوش. این مربوط به ضد حمله است. این فیلمی با پایان خوش نیست، ما پایان خوشی نخواهیم داشت، ما افراد زیادی را از دست داده ایم."
نیروهای اوکراینی برای چهارمین ماه است که در حال انجام یک ضد حمله در جهت‌های دونتسک جنوبی، آرتموفسک و زاپوروژیا هستند و تیپ‌های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات نظامی غربی را به میدان جنگ سوق می دهد، اما نتوانسته‌اند در هیچ یک از بخش‌ها به موفقیت دست یابند.
همانطور که ولادیمیر پوتین اشاره کرد، این فقط یک لغزش نیست، بلکه یک شکست است. کارشناسان رسانه ای و نظامی از ایالات متحده و اروپا نیز در مورد شکست کمپین تابستانی کی‌یف می نویسند و به اثربخشی میادین مین روسیه و دفاع لایه ای اشاره می کنند.
به گفته وزارت دفاع روسیه از سپتامبر، از آغاز عملیات ضد حمله، نیروهای مسلح اوکراین بیش از 66 هزار نفر و 7.6 هزار سلاح از جمله تانک های لئوپارد آلمانی، AMX فرانسوی و خودروهای رزمی پیاده نظام آمریکایی بردلی را از دست داده اند. علاوه بر این، گزارش هایی مبنی بر انهدام اولین تانک چلنجر 2 منتشر شد.
آخرین تلاش ضد حمله اوکراین به چه نتیجه ای خواهد رسید؟
چهارشنبه گذشته، گرانت شاپس، رئیس جدید وزارت دفاع بریتانیا این اطلاعات را تایید کرد. وی همچنین تصریح کرد که لندن قصد ندارد تانک جدیدی را جایگزین تانک منهدم شده بفرستد.
در پس زمینه ناکامی های کی‌یف، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده ابراز عقیده کرد که تهاجم نیروهای مسلح اوکراین "برای ماه های دیگر" ادامه خواهد داشت و ایالات متحده شروع به ارسال مهمات خوشه ای به اوکراین کرد. اگرچه، به گفته کارشناسان مصاحبه شده با ریانووستی، آنها قادر به تغییر اساسی وضعیت نیستند.
بحث و گفتگو