هماهنگی بیانیه گروه 20 بیش از 200 ساعت به درازا کشید

یک مقام هندی گفت: توافق بر سر بیانیه گروه 20 نزدیک به 200 ساعت به درازا کشید.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، آمیتاب کانت، شرپا هند در این گروه گفت، که برای توافق بر سر بیانیه مشترک رهبران گروه 20 که در نشست دهلی نو به تصویب رسید، نزدیک به 200 ساعت "گفت و گوی بدون توقف" مورد نیاز بود.
پیش از این، سوتلانا لوکاش، شرپای روسیه در گروه 20 گفت، که نشست در هند یکی از سخت ترین نشست ها برای گروه 20 در تاریخ نزدیک به پانزده ساله این مجمع بود. به گفته وی، این نه تنها به دلیل اختلافات در مورد اوکراین، بلکه به دلیل موضع گیری های مختلف در مورد موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوا و انتقال به سیستم های انرژی کم کاربن است.
هند برای نشست سران گروه-20 آماده می شود: چه انتظاری باید داشته باشیم؟
آمیتاب کانت، شرپا هند گفت: "نزدیک به 200 ساعت مذاکره مستمر وجود در مورد اوکراین، که در آخرین نشست گروه 20 در بالی تصویب شد شکست خورد و ما 9 ماه جنگیدیم که سپس، در یکی از جلسات، من یک رای دادم و ترسیم 15 اصل اساسی برای ما که سپس همه شرپاها به ما پیوستند و نقطه نظرات خود را بیان کردند. بر این اساس ما اولین پیش نویس را ایجاد کردیم وهیچ کس واقعاً انتظار نداشت که ما به یک اجماع برسیم"
او افزود: پیش‌نویس اول را به پیش‌نویس دوم و سوم رساندیم. پس از آن، من فکر می‌کنم نشست ها دوجانبه با هر کشور کمک کرد و ترسیم خطوط قرمز برای هر کشور مهم بود.
شرپا هند به همکاری با برزیل، اندونزیا و افریقای جنوبی اشاره کرد و گفت، که ما به مکزیک، ترکیه و عربستان سعودی رفتیم. همه آنها دست به دست هم دادند و از سوی بازارهای نوظهور فشار وارد شد. نگرانی ما این بود که مسائل توسعه خیلی مهمتر از مسائل جنگی است و در نهایت با کشورهای گروه 7 مذاکره کردیم.
این دیپلمات هندی گفت، تنها شب گذشته پیش نویس نهایی را ارائه کردیم. پیش از این، در دوران ریاست هند در گروه 20، وزرای گروه 20 هرگز نتوانستند بر سر اعلامیه های مشترک به توافق برسند. پس از نتایج همه جلسات در سطح وزیران، به ویژه نشست وزرای خارجه گروه 20، سند نهایی" امضا شد.
چنین سندی در صورتی تصویب می شود که در یک یا چند نکته اتفاق نظر وجود نداشته باشد. در آن زمان، نقطه عیب وارد شد که در متن اعلامیه ها ماده ای در مورد اوکراین گنجانده شد که روسیه و چین با آن مخالفت کردند. به همین دلیل انتظار می رفت که بند در مورد اوکراین نیز مانع از توافق بر سر متن بیانیه دهلی نو رهبران گروه 20 شود.
بحث و گفتگو