فرستادن نخستین نگاره از ماه از سوی "لونا-25" + عکس

نخستین نگاره از سطح ماه را کاوشگر "لونا-25" با دوربین های تلویزیونی مجموعه STS-L گرفته است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، روز پنجشنبه روسکاسموس نوشت: ایستگاه خودکار "لونا-25" که پرواز دایره ای را در مدار ماه انجام می دهد، نخستین نگاره ها از سطح ماه را با دوربین های تلویزیونی مجموعه STS-L گرفته است.
این سازمان فضایی گزارش داده است: "ین نگاره که امروز در ساعت 08:23 به وقت مسکو گرفته شده است، دهانه قطبی جنوبی زیمان را در طرف دور ماه به تصویر می کشد. ویژگی های مرکز دهانه با 75 درجه عرض جغرافیایی جنوبی و 135 درجه طول جغرافیایی غربی مطابقت دارد".
این سازمان تصریح کرده است، که دهانه زیمان یک شی منحصر به فرد در سطح ماهواره زمین است و مورد توجه پژوهشگران است، زیرا ارتفاع شفت اطراف آن به 8 کیلومتر بالاتر از سطح یک کف نسبتا صاف می رسد.
روسکاسموس گفت: "نگاره های به دست آمده به طور قابل توجهی اطلاعات موجود در مورد این دهانه را تکمیل می کند".
مجموعه تلویزیونی STS-L در انستیتوت پژوهشی فضایی اکادمی علوم روسیه ساخته شد. همچنین امروز، لونا-25 با ابزارهای ADRON-LR و PmL که در IKI RAS و ARIES-L ساخته شده در IKI RAS و Astron Electronics ساخته شده، مشاهداتی انجام داد.
این شرکت افزود: "شار پرتوهای گاما و نوترون‌ها از سطح ماه اندازه‌گیری شد و پارامترهای پلاسمای فضای اطراف ماه و اگزوسفر گاز و غبار در مدار دور ماه به دست آمد.
یادآوری می کنیم، که موشک سایوز 2.1b با اولین ایستگاه داخلی ماهی لونا-25 در تقریباً 50 سال گذشته در ساعت 02:11 به وقت مسکو در 11 اگوست از پایگاه فضایی وستوچنی پرتاب شد. "لونا-25" باید اولین وسیله ای باشد که فرود نرمی را در منطقه قطب جنوبی ماه با زمین دشوار انجام می دهد و قرار است در 21 اگوست انجام شود. هدف اصلی انجام پژوهش های تماس خاک ماه برای حضور یخ است.
در روز چهارشنبه 16 اگوست، لونا-25 وارد مدار ماه شد.
بحث و گفتگو