روسیه با کدام شرایط به صلح دست خواهد یافت؟

مدودف می‌گوید تمام سیستم ناتو علیه روسیه می‌جنگد، اما این کشور با شرایط خود به صلح دست خواهد یافت.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه گفت: کل سیستم ناتو عملاً آشکارا علیه روسیه می‌جنگد، اما فدراسیون روسیه از قدرت کافی برای حل تمام وظایف یک عملیات نظامی ویژه و دستیابی به صلح بر اساس شرایط خود برخوردار است.
مدودف در 8 اگست (در سالگرد درگیری گرجستان و اوستیا) متن‌ را در کانال تلگرام خود منتشر کرد.
مدودف نوشته است: "ایالات متحده و دست نشاندگانش در آن زمان به وضوح فاقد تجربه بودند. امروز آنها دوباره با نیابت به جنگ جنایتکارانه می پردازند و سعی می کنند روسیه را از روی زمین محو کنند. کل سیستم ناتو عملاً آشکارا علیه ما می جنگد.
او اضافه کرد: "ما قدرت کافی برای حل تمام وظایف یک عملیات نظامی ویژه را داریم. مانند که در اگست 2008، دشمنان ما سرکوب خواهند شد و روسیه با شرایط خود به صلح دست خواهد یافت. پیروزی از آن ما خواهد بود!"
چرا زلنسکی مذاکرات را رد می کند؟
مدودف همچنین نوشت که 15 سال پیش روسیه قاطعانه "به حمله شرورانه به تسخینوالی پاسخ داد و پاسخی سخت به متجاوز داد. پشت ساکاشویلی احمق (رئیس جمهور سابق گرجستان) غرب جمعی ایستاده بود که حتی در آن زمان به دنبال متزلزل کردن اوضاع در نزدیکی مرزهای روسیه بود. نيروهای مسلح ما در عرض پنج روز به سرعت و سختی، ملی گرايان سركش را مجازات کردند. از مردم ما که در ابخازیا و اسیتیای جنوبی زندگی می کردند، در مقابل دشمن محافظت کردیم. به دولت های جدید فرصت توسعه با حمایت روسیه را داده اند"
گرجستان در شب 8 اگست 2008 از طریق دستگاه های تیراندازی "گراد" به اسیتیای جنوبی شلیک کرد، نیروهای گرجستان به جمهوری حمله کردند و بخشی از پایتخت آن یعنی تسخینوالی را ویران کردند. روسیه از ساکنان اسیتیا جنوبی که بسیاری از آنها تابعیت روسیه را پذیرفته اند، دفاع کرد و پس از پنج روز نبرد، نیروهای گرجستان را از منطقه بیرون کرد.
مسکو در 26 اگست 2008 حاکمیت ابخازیا و اسیتیای جنوبی را به رسمیت شناخت. رهبران روسیه بارها اعلام کرده اند که به رسمیت شناختن استقلال دو خودمختار سابق گرجستان منعکس کننده واقعیت های موجود است و قابل بازنگری نیست. گرجستان هنوز ابخازیا و اسیتیای جنوبی را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت نمی شناسد و آنها را مناطق خود می داند.
بحث و گفتگو