گفت و گوی معاونان وزارت خارجه روسیه و ترکیه درباره ای پیامدهای لغو قرارداد غلات

معاون وزارت خارجه روسیه و معاون وزیر خارجه ترکیه درباره ای پیامدهای لغو قرارداد غلات گفت و گو کردند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه گزارش داد، سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه و بوراک اکچاپار معاون وزیر امور خارجه ترکیه درباره ای وضعیت پیرامون "ابتکار دریای سیاه" برای صادرات مواد غذایی اوکراینی پس از تکمیل آن گفت و گو کردند.
پوتین: غرب از قرارداد غلات برای باج گیری سیاسی کار گرفت
در پیام وزارت دیپلماسی درباره گفت وگوی تیلیفونی معاون وزارت خارجه روسیه با یکی از همکارانش از ترکیه آمده است: "تبادل نظر درباره ای وضعیت "ابتکار دریای سیاه" برای صادرات مواد غذایی اوکراین پس از تکمیل آن در زمینه عدم اجرای یادداشت روسیه و سازمان ملل در مورد عادی سازی عرضه محصولات کشاورزی داخلی به بازارهای جهانی صورت گرفت".
یادآوری می کنیم، که قرارداد غلات در 18 جولای متوقف شد، روز دوشنبه فدراسیون روسیه به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل مخالفت خود را با تمدید آن اعلام کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرده بود که با وجود تلاش‌های سازمان ملل، مفاد توافق با روسیه عملی نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نمی‌کردند.
پوتین بارها خاطرنشان کرده است، که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله - تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای افریقایی - هرگز محقق نشد.
بحث و گفتگو