نگرانی کارشناسان سازمان ملل از انتشار اطلاعات نادرست رسانه ها

کارشناسان سازمان ملل از انتشار اطلاعات نادرست توسط رسانه ها نگران هستند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان سازمان ملل امروز نگرانی خود را از اطلاعات نادرست یک رسانه مبنی بر رویداد شورای حقوق بشر در مورد حقوق زنان و دختران در افغانستان در ماه جون ابراز کردند. آنها بیانیه‌ای را منتشر کردند:
در این بیانیه آمده است: "ما از این که رسانه‌ای به نام "افغانستان اینترنشنال" تصمیم گرفته از یک بحث مهم درباره حقوق زنان و دختران افغان در شورای حقوق بشر در ماه جون سوءاستفاده کند تا یک کمپاین تهمت آمیز علیه یک سخنران زن دعوت شده افغان و یک کارمند سازمان ملل متحد راه اندازی کند، ناراحت هستیم."
چنین رویدادهایی باید فضای امنی برای بیان محدوده وسیع از دیدگاه ها باشد. در حالی که انتقاد سخنرانان به خاطر مواضعی که در مورد مسائل حقوق بشر اتخاذ می کنند قابل قبول است، همه شرکت کنندگان باید از ارعاب، سوء استفاده، تهدید یا سایر اشکال تلافی جویانه دور باشند. حملات شخصی، نفوذ به حریم خصوصی، و انتشار اطلاعات نادرست جنسیتی می تواند عواقب شدیدی برای سلامتی و امنیت افراد آسیب دیده داشته باشد و به شهرت آنها آسیب جدی وارد کند.
ما خواستار تمرکز هماهنگ بر بازگرداندن و حفاظت از حقوق بشر زنان و دختران در افغانستان، از جمله احترام به محدوده وسیع از دیدگاه ها، به ویژه آنهایی که توسط زنان افغان به اشتراک گذاشته شده و بیان شده است، هستیم.
چند پیش در اولین نشست پنجاه‌وسومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان و دختران افغانستان در زیر حاکمیت طالبان در شهر جنوا در سوئیس برگزار شد. در این نشست مدینه محبوبی، خواستار تعامل جهان با حکومت سرپرست طالبان شد.
پس از انتشار سخنرانی مدینه محبوبی در شبکه‌های اجتماعی، موجی از واکنش‌ها در برابر اظهارات او در رسانه‌ها منتشر شد. منتقدان سخنان خانم محبوبی را به معنای "لابی برای طالبان" تعبیر کردند و از دعوت او در نشست سازمان ملل انتقاد کردند.
منابع با فرستادن ویدیوهایی به افغانستان اینترنشنال گفته بودند که مدینه محبوبی از سوی یک کارمند سازمان ملل به نام "نوید احمد" دعوت شده بود.
بحث و گفتگو