یکی از نمایندگان آفریقا: پایان دوره استعمار نزدیک است

کیمی سبا، رئیس سازمان غیردولتی Pan-Africanist Emergency، در حاشیه نشست روسیه و آفریقا به اسپوتنیک گفت که روند استعمار رو به زوال است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، با وجود فشارهای غرب، اکثر نمایندگان کشورهای آفریقایی به اجلاس روسیه و آفریقا آمدند. کیمی سبا، رئیس سازمان غیردولتی Pan-Africanist Emergency، در حاشیه نشست روسیه و آفریقا به اسپوتنیک گفت که روند استعمار رو به زوال است.
سبا می گوید که "هر داستانی آغاز و پایانی دارد و تاریخ ظلم و ستم ما نمی تواند جاودانه باشد. یک روند استعماری وجود دارد که از مدت ها قبل آغاز شده و به نظر من به زوال آن نزدیک می شود."
بخش قابل توجهی از جمعیت آفریقا تمایل به تعیین سرنوشت وجود دارد و بنابراین، من فکر می کنم که فریاد نسل جدید باید شنیده شود.
رشد سریع اینترنت، رشد سریع وسایل مختلف مخابراتی منجر به این واقعیت شده است که امروزه مردم درک می کنند که اصولی که برای برخی کار می کند باید در مورد آنها نیز اعمال شود. آنها می بینند که مردم مسئول زندگی خود هستند، می بینند که آنها به منابع خود دسترسی دارند. آنها با خود می گویند: "چرا باید همیشه منابع خود را با قیمت پایین در اختیار دیگران قرار دهیم؟"
پوتین: قاره افریقا در حال تبدیل شدن به مرکز قدرت است
ما به چندقطبی بودن اعتقاد داریم. ما معتقدیم که آفریقا باید بتواند ابتدا روی خود به عنوان یک اولویت مطلق حساب کند و سپس روی دوستانی که صمیمانه تر هستند."
ما به نقطه ای رسیده ایم که آفریقایی باید در اولویت باشد. ما همه منابع ممکن را داریم، چه انسانی، چه طبیعی و چه کوه، همه چیز را داریم. اگر از منظر علمی ثروت منابع آفریقا را با همه تنوع آنها، از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب تحلیل کنیم، آنگاه هیچ قدرتی در جهان چنین منابع متعددی را که ما داریم، ندارد.
اما مشکل این است که بسیاری از مردم از منابع ما زندگی می کنند و بنابراین علاقه ای به تعیین اولویت های دسترسی به منابع خود آفریقا ندارند.
چندرسانه ای
لباس های قشنگ مهمانان انجمن روسیه و آفریقا
دومین اجلاس و مجمع اقتصادی روسیه - آفریقا با حضور 17 کشور و همچنین شرکت کنندگان از 49 کشور در 27 تا 28 جولای در سن پترزبورگ برگزار می شود. اولین بار این اجلاس در تاریخ 22 تا 24 اکتوبر 2019 در سوچی با شعار "برای صلح، امنیت و توسعه" برگزار شد.
اسپوتنیک شریک رسانه ای این رویداد است.
بحث و گفتگو