کشورهای افریقایی با وجود فشارهای غرب، علاقه خود را به همکاری با روسیه نشان می دهند

معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه می‌گوید، کشورهای افریقایی با وجود فشارهای غرب، علاقه مند به همکاری با روسیه هستند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، که در جریان اجلاس سازمان ملل در مورد سیستم های غذایی که روز چهارشنبه در پایتخت ایتالیا به پایان رسید، با نمایندگان بلندپایه کشورهای افریقایی دیدار کرد، گفت: کشورهای آفریقایی با وجود فشارهای غرب، علاقه مند به همکاری با روسیه هستند.
معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه افزود: "بسیاری به نقش نشست روسیه و افریقا که در سن پترزبورگ افتتاح می شود اشاره کرده اند. آنچه روسیه در روابط با کشورهای افریقایی انجام می دهد ارزشمند است و در نظر گرفته می شود. من از نمایندگان افریقا در اینجا ارزیابی های بسیار بالایی از آنچه روسیه انجام می دهد شنیدم. مذاکرات در پترزبورگ یک دستور کار گسترده را دنبال خواهد کرد که تأثیر مثبتی بر روابط روسیه با کشورهای افریقایی خواهد داشت و به تقویت تعامل کمک می کند".
معاون وزیر خاطرنشان کرد: "ما درک می کنیم که کشورهای افریقایی برای عدم مشارکت یا عدم تعامل با فدراسیون روسیه تحت فشار جدی از سوی پایتخت های غربی قرار گرفته اند. اما شرکای افریقایی ماهیت چیزها و میزان تعامل با فدراسیون روسیه را درک می کنند."
شکست تلاش های غرب برای برهم زدن نشست روسیه و افریقا
خاطر نشان می شود که دومین نشست سران و مجمع اقتصادی روسیه - آفریقا قرار است 27 تا 28 جولای در سن پترزبورگ برگزار شود. اولین بار این رویداد در تاریخ 22 تا 24 اکتوبر 2019 در سوچی با شعار "برای صلح، امنیت و توسعه" برگزار شد.
بحث و گفتگو