عضو مجلس نمایندگان بریتانیا: رژیم طالبان نفرت‌انگیز و شرم‌آور است و باید سرنگون شود

یک عضو مجلس نمایندگان بریتانیا گفت: رژیم گروه طالبان نفرت‌انگیز و شرم‌آور است و به انسان ها احترام نمی گذارد و باید سرنگون شود.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، نیل کویلی، عضو پارلمان بریتانیا گفت، که سخنان توبیاس ایلوود، عضو حزب محافظه‌کار پارلمان این کشور در مورد طالبان، موقف بریتانیا در مورد گروه طالبان نیست و همه در این کشور از سخنان توبیاس ایلوود در مورد "رژیم نفرت‌انگیز" طالبان "شوکه" و "وحشت‌زده" شده‌اند.
عضو پارلمان بریتانیا افزود: "بریتانیا که نمی‌داند چرا او از طرف چنین رژیم نفرت‌انگیزی صحبت می‌کند، شوکه و وحشت‌زده شده است".
به گفته‌ی آقای کویلی، توبیاس الوود باید در این مورد سربازان بریتانیایی توضیح داده و باید ویدیوی حمایت از طالبان را حذف کند.
جنگجویان گروه طالبان رمضان بشردوست را پس از لت‌و‌کوب با خود بُردند
عضو پارلمان بریتانیا در ادامه اضافه کرده است، که افغانستان زیر حاکمیت طالبان یک دولت شکست خورده‌ی است که حقوق اولیه بشر را انکار می‌کند و بار دیگر فرصت‌ها و آینده مردم افغانستان را نابود می‌کند.
او تأکید کرد که رژیم طالبان باید دوباره سرنگون شود.
نیل کویلی افزود: "ما یا بر ارزش‌های خود می‌ایستیم و از دموکراسی‌ حمایت می‌کنیم یا همان‌طور که در افغانستان اتفاق افتاد و عواقب فاجعه‌باری برای هزاران خانواده‌ی بی‌گناهی که متأسفانه آسیب دیده‌اند، شکست می‌خوریم".
به گفته‌ی او شکست جمعی غرب در افغانستان به عملیات ویژه پوتین به اوکراین کمک کرد و بریتانیا باید از این اشتباه بزرگ درس بگیرد.
سخنان توبیاس الوود، عضو حزب محافظه‌کار‌ و رئیس کمیته دفاعی مجلس نمایندگان بریتانیا در حمایت از رژیم طالبان در حالی مطرح شده بود، که امروز این گروه یک‌بار دیگر زنانی را که با شعار "کار، نان و عدالت" اعتراض کرده بودند، سرکوب کرده و شماری را با خود بُردند.
الوود هم‌چنان مدعی شده بود، که "امنیت در افغانستان بسیار بهبود پیدا کرده، فساد کاهش یافته و تجارت تریاک به پایان رسیده است".
از سوی هم نوار تصویری تبلیغاتی رئیس کمیته دفاعی مجلس نمایندگان بریتانیا، از جریان سفرش به افغانستان که در آن ادعا می‌کند "رژیم طالبان باعث برقراری صلح و امنیت در این کشور شده" و دولت بریتانیا باید سفارت خود را در کابل بازگشایی کند، خشم و نفرت عمومی را برانگیخته است.
بحث و گفتگو