دخالت مستقیم غرب در حمله به پل کریمه

ایولف، کرامنیک و کوکتیش کارشناسان درباره نقش غرب در حمله تروریستی به پل کریمه اظهار نظر کردند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، به گفته جنرال لئونید ایولف، معاون دومای دولتی روسیه، حمله تروریستی به پل کریمه بدون حمایت ناوبری ماهواره‌های امریکایی امکان‌پذیر نبود. ایلیا کرامنیک، کارشناس نظامی و کریل کوکتیش، کارشناس علوم سیاسی، نظر خود را در مورد این موضوع در رادیو اسپوتنیک به اشتراک گذاشتند.
به گفته جنرال لئونید ایولف، معاون دومای دولتی منطقه کریمه، حمله تروریستی به پل کریمه بدون حمایت ناوبری ماهواره‌های آمریکایی امکان‌پذیر نبود.
ریانووستی به نقل از وی گفت: "ما به خوبی می دانیم که بدون پشتیبانی ناوبری ماهواره های ایالات متحده، حتی یک پهپاد اوکراینی به این پل نمی رسید. یعنی مسئولیت این جنایت کاملاً بر عهده ایالات متحده است."
تصاویر ماهواره‌ای پس از حادثه روی پل کریمه + عکس
ایلیا کرامنیک محقق در موسسه ملی تحقیقات اقتصاد جهانی و روابط بین الملل به نام "پریماکوف" و کارمند آکادمی علوم روسیه تاکید کرد که ایالات متحده از همه انواع اطلاعات برای حمایت از اوکراین استفاده می کند.
ایلیا کرامنیک افزود: "بزرگترین ادعای ما در این مورد نه فقط در مورد ناوبری بلکه در مورد انتقال اطلاعات شناسایی توسط امریکایی ها است، یعنی در صورتی که از اطلاعات ماهواره‌ای امریکا برای شناسایی سیستم دفاعی پل و در نتیجه برنامه ریزی برای حمله استفاده شده باشد. ایالات متحده از اطلاعات ماهواره ای و روش‌های اطلاعاتی دیگر برای حمایت از اوکراین استفاده می کند.
کریل کوکتیش، استاد بخش تئوری سیاسی انستیتوی دولتی روابط بین الملل مسکو، دکترای علوم سیاسی، به نوبه خود اظهار داشت که مسئولیت حمله تروریستی به پل کریمه فقط بر عهده ایالات متحده نیست.
کوکتیش افزود: "در اینجا نه تنها ایالات متحده، بلکه بریتانیا نیز دست داشته است، زیرا پهپاد، طبق اطلاعات تایید شده، انگلیسی بود. و ناوبری، به احتمال زیاد، امریکایی، پنتاگونی است. این هم دور دیگری از دخالت مستقیم کشورهای غربی در ارتکاب یک اقدام تروریستی با اظهارات کاملاً ریاکارانه مبنی بر اینکه مستقیماً در این درگیری دخالت ندارند."
"حملات تلافی جویانه‌" روسیه پاسخ حمله به پل کریمه را داد
قابل یادآوری است کمیته ملی ضد تروریسم گزارش داد که کیف ساعت 3 بامداد روز دوشنبه با استفاده از دو هواپیمای بدون سرنشین سطحی یک حمله تروریستی به پل کریمه انجام داد. قطعه جاده پل آسیب دید، دو بزرگسال کشته و یک کودک مجروح شد.
مقامات کریمه و کوبان از ساکنان و گردشگران می‌خواهند که از عبور از روی پل خودداری کنند و مسیر جایگزین را از طریق مناطق جدید انتخاب کنند. کمیته تحقیقات روسیه در چارچوب یک پرونده جنایی، افرادی را که در حمله تروریستی به پل کریمه در اوکراین دست داشتند، شناسایی می کند.
به گفته ماریا زاخاروا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، حمله به پل کریمی توسط رژیم کییف انجام شده است و تصمیم حمله توسط مقامات رسمی و نظامی اوکراین با مشارکت سرویس های ویژه ایالات متحده و بریتانیا گرفته شده است.
بحث و گفتگو