"حملات تلافی جویانه‌" روسیه پاسخ حمله به پل کریمه را داد

وزارت دفاع روسیه از حمله تلافی جویانه به تأسیسات در اودسا و نیکولایف خبر داد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای روسیه حمله تلافی جویانه ای را به تأسیسات اوکراینی که در آن حملات تروریستی علیه روسیه با استفاده از پهپادهای دریایی آماده می شد، انجام دادند.
در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است: "نیروهای مسلح فدراسیون روسیه یک حمله تلافی جویانه گروهی با دقت بالا علیه تأسیساتی که از آن‌جا حملات تروریستی علیه روسیه با استفاده از قایق های بدون خدمه آماده می شد و همچنین در مکان هایی که آنها در منطقه اودسا تولید می شدند، انجام دادند."
علاوه بر این، طبق گفته وزارت دفاع، در منطقه اودسا و نیکولایف، تأسیسات ذخیره سوخت با حجم کل حدود 70 هزار تن تخریب شد که از آنجا سوخت نیروهای مسلح اوکراین تامین می شد.
به گفته وزارت دفاع تمام اهدافی که برای حمله برنامه ریزی شده بودند مورد اصابت قرار می گیرند. آتش سوزی و انفجار در اشیاء تخریب شده ثبت شد.
گزارشات مبنی بر آسیب دید زیرساخت های بندر اودسا
قابل یادآوری است کمیته ملی ضد تروریسم گزارش داد که کیف ساعت 3 بامداد روز دوشنبه با استفاده از دو هواپیمای بدون سرنشین سطحی یک حمله تروریستی به پل کریمه انجام داد. قطعه جاده پل آسیب دید، دو بزرگسال کشته و یک کودک مجروح شد.
مقامات کریمه و کوبان از ساکنان و گردشگران می‌خواهند که از عبور از روی پل خودداری کنند و مسیر جایگزین را از طریق مناطق جدید انتخاب کنند. کمیته تحقیقات روسیه در چارچوب یک پرونده جنایی، افرادی را که در حمله تروریستی به پل کریمه در اوکراین دست داشتند، شناسایی می کند.
به گفته ماریا زاخاروا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، حمله به پل کریمی توسط رژیم کییف انجام شده است و تصمیم حمله توسط مقامات رسمی و نظامی اوکراین با مشارکت سرویس های ویژه ایالات متحده و بریتانیا گرفته شده است.
بحث و گفتگو