برگزاری جشن "ایوان کوپالا" در جمهوری تاتارستان روسیه

در گالری امروز اسپوتنیک، جالب‌ترین عکس ها از جشن ایوان کوپالا یکی از جشن های باستانی اقوام اسلاو در جمهوری تاتارستان روسیه منتشر می‌گردد.
Sputnik
1 / 12

این مراسم در واقع جشن انقلاب تابستانی است که خورشید در اوج ارتفاع خود قرار دارد و در نتیجه در این زمان، طولانی ترین روز سال و کوتاه ترین شب سال محسوب می‌شود.

2 / 12

این مراسم آداب و رسوم خاص خود را دارد و سرشار از آواز، رقص دور آتش، پریدن از روی آتش، فالگیری و پیش بینی آینده، افسانه ها و باورهای اعتقادی منحصر به فرد است.

3 / 12

نام این مراسم در گذشته کوپالا بود که یکی از مراسم های سنتی اقوام پاگان بت پرست بود. مردم در گذشته های دور که هنوز بت پرست بودند جشن کوپالا را برای تجلیل خدای خورشید و باروری تابستان برگزار می کردند و در طول این مراسم از روی آتش می پریدند.

4 / 12

کوپالا هم در زبان اسلاوی به معنای حمام کردن و آب تنی کردن است.

5 / 12

باور فولکلور و محلی مردم بر این است که در طولانی ترین روز سال، نیروی شفادهنده طبیعت به اوج خود می رسد و به همین دلیل با حضور در طبیعت می توان از برکات و نیروهای شفابخش طبیعت بهره مند شد.

6 / 12

این باور وجود دارد که با پریدن از روی آتش، با نشان دادن شهامت و شجاعت خود می توان خود را از گناهان سال گذشته پاک کرد و بدشانسی و بدیمنی را به شعله های آتش سپرد.هرکس که بتواند بلندتر از روی آتش بپرد شانس و اقبال بیشتری در آن سال خواهد داشت.

7 / 12

بر طبق باورهای محلی و سنتی مردم روسیه، دختر و پسری که همدیگر را دوست دارند دست در دست همدیگر از روی آتش می پرند. اگر در حین پریدن دست هایشان از هم جدا نشود به معنای جاودانه بودن و همیشگی بودن عشقشان خواهد بود.

8 / 12

در روسیه این باور وجود دارد که در طول شب ایوان کوپالا تمام اهریمنان و نیروهای بد و شیطانی بیدار و فعال هستند، به همین دلیل نباید به هیچ وجه در طول این شب خوابید.

9 / 12

در روسیه این باور وجود دارد که در طول شب ایوان کوپالا تمام اهریمنان و نیروهای بد و شیطانی بیدار و فعال هستن

10 / 12

یکی از باورهای باستانی و جالب و زیبای مردم اسلاو در این مورد این است که جشن ایوان کوپالا تنها موقع از سال است که سرخس ها گل می دهند! بنابراین هر کس که بتواند یک گل سرخس پیدا کند خوش بختی، شانس و اقبال، قدرت، ثروت و سلامتی برای او به ارمغان خواهد آمد.

11 / 12

ایوان کوپالا یکی از جشن‌های تابستانی اقوام اسلاو نژاد است که شباهت‌هایی به چهارشنبه سوری دارد. آیین "ایوان کوپالا"، درباره تطهیر انسان، عشق و زایندگی و راندن نیروی‌های اهریمنی با استفاده از آب و آتش (دو نیروی متضاد طبیعت) است.

12 / 12

بر طبق باورهای سنتی، دختران جوانی که ازدواج نکرده اند می بایست تاج گلی روی سرشان بگذارند و اول وارد جنگل بشوند.

بحث و گفتگو