نزدیک به صد نفر از اهل محله به دفاع از لاورای کیف-پچرسک راهپیمایی کردند + ویدیو

نزدیک به صد نفر روز سه شنبه برای نگهبانی از ساختمان های 45 و 69 لاورای کیف-پچرسک گرد هم آمدند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، در ویدیویی که از سوی گواهان به نشر رسیده دیده می شود، که نزدیک به صد نفر از اعضای کلیسای ارتدکس متعارف اوکراین، که در میان آنها بسیاری از زنان و کودکان بودند، روز سه‌شنبه برای دفاع از لاورای کیف-پچرسک در مقابل نمایندگان ذخیره دولتی، که سعی کردند چندین ساختمان صومعه را مهر و موم کنند، گرد هم آمدند.
در این ویدیو دیده می شود، که نزدیک به صد نفر روز سه شنبه از سپاه 45 و 69 لاورای کیف-پچرسک محافظت می کردند. نمایندگان ذخیره دولتی "کیف لاورا" سعی کردند، این ساختمان ها را مهر و موم کنند. مؤمنان نماد بزرگی را آوردند که قدیسین لاورای کیف-پچرسک را نشان می داد، دعا کردند و سرودهای کلیسا را ​​خواندند. پولیس در میان جمعیت در حال انجام وظیفه است، تحریک کنندگانی وجود دارند که بی ادبانه با مؤمنان بحث می کنند.
چندرسانه ای
گنجینه ها و زیارتگاه های لاورای کیف-پچرسک
پیش از این، وکیل نیکیتا چکمن، به نمایندگی از منافع صومعه، حکمی از وزارت فرهنگ اوکراین منتشر کرد، که در آن آمده بود: این اداره کمیسیونی را برای مهر و موم کردن محوطه لاورای کیف پچرسک ایجاد کرده است و از راهبان اوکراینی دعوت می کند. کلیسای ارتدکس پنج ساختمان را تا 4 جولای تخلیه کند. کلیسای ارتدکس اوکراین اعلام کرد، که درخواست وزارت فرهنگ غیرقانونی است، زیرا فسخ یکجانبه قرارداد اجاره محل لاورا توسط ذخیره در دادگاه تجدید نظر شده است و تصمیم هنوز توسط دادگاه اتخاذ نشده است. روز سه شنبه، مؤمنان کلیسای ارتدکس اوکراین از پلمپ چند ساختمان لاورا توسط کمیسیون جلوگیری کردند. نمایندگان کمیسیون تهدید کردند که دفعه بعد مأموران اجرای قانون را درگیر خواهند کرد.
پس از اینکه چکمن گفت، که صومعه مانع از دسترسی نمایندگان ذخیره دولتی به همین نام به ساختمان های صومعه نمی شود، اما پلمپ ساختمان ها غیرقانونی است، زیرا هنوز هیچ تصمیم دادگاهی در مورد صومعه وجود ندارد. به نوبه خود بازیگری ماکسیم اوستاپنکو، مدیر ذخیره گاه لاورای کیف-پچرسک گفت، که دولت باید بتواند از اموال خود در لاورای کیف "برای هدف مورد نظر خود" استفاده کند و به یک تصمیم دادگاه خاص اشاره کرد.
یادآوری می کنیم، که در بهار سال 2023، وزارت فرهنگ اوکراین فسخ یکجانبه قرارداد اجاره محل ذخیره دولتی کیف-پچرسک لاورا با صومعه ای به همین نام را اعلام کرد. از ساکنان خواسته شد در 29 مارچ لاورا را ترک کنند. وزیر فرهنگ اوکراین، الکساندر تکاچنکو گفت، که راهبان می توانند در لاورا بمانند، مشروط بر اینکه به کلیسای ارتدکس اوکراین انشقاقی منتقل شوند. با این حال ، راهب لاورای کیف-پچرسک ، متروپولیتن پاول (لبد) گفت، که هیچ مصالحه ای در مورد لاورا وجود ندارد ، برادران تا آخر خواهند ایستاد. وی همچنین اظهار داشت، که شکستن قرارداد اجاره ساختمان های لاورا به صورت یک طرفه غیرممکن است، تصمیم دادگاه مورد نیاز است، شکایتی در مورد عدم پذیرش فسخ قرارداد اجاره توسط صومعه به رزرو در دادگاه اقتصادی کیف ارائه شد.
بحث و گفتگو