به اوکراین چند هفته فرصت داده شد تا برنده شود

رسانه: اوکراین فقط چند هفته فرصت دارد تا مناطق از دست داده را بازگرداند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، گراهام الیسون، استاد مدیریت دولتی در دانشگاه هاروارد داگلاس دیلون، در مقاله ای برای واشنگتن پست بیان کرد: اگر اوکراین در چند هفته آینده در میدان نبرد موفق نشود، برای سال ها قلمرو خود را از دست خواهد داد.
این کارشناس نوشت: "اگر نیروهای اوکراینی در هفته‌های آتی موفق‌تر از آنچه تاکنون بوده‌اند، عمل نکنند، اوکراین توان باز پس گیری تمام قلمرو خود را ظرف 16 سال نخواهد داشت".
نویسنده مطلب منطق چنین دوره ای را مشخص نکرده است، با این حال، به نظر وی، ادامه بن بست در جبهه در آینده نزدیک منجر به انتقال درگیری به مرحله جدیدی می شود.
این کارشناس گفت: "اگر نیروهای اوکراین در طول تابستان در ساکن بمانند، باید انتظار داشته باشیم که بُعد سیاسی این جنگ مسیر وقایع را تعیین کند. بسیاری از حامیان اوکراین در اروپا و حتی ایالات متحده به "جنوب جهانی" خواهند پیوست و از هر دو طرف می خواهند که کشتار متوقف و مذاکرات جدی برای آتش بس شروع شوند."
در امریکا دلیل شکست تجهیزات نظامی غربی در اوکراین تشریح شد
به گفته الیسون، در صورت توافق، هر یک از طرفین، دستاوردهایی را که در زمان آتش‌بس به دست خواهند آورد، اعلام "پیروزی" خواهند کرد. این کارشناس معتقد است در این صورت جهان پایان خصومت ها را جشن می گیرد و آن را "صلح" می نامد.
حمله متقابل، که مقامات اوکراینی مدت ها در مورد آن صحبت می کردند، از 4 جون آغاز شد. کیف تیپ های آموزش دیده توسط متخصصان ناتو و مسلح به تجهیزات غربی را به نبرد پرتاب کرد. با این وجود، همانطور که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، نیروهای اوکراینی در هیچ جهتی موفق نبوده اند، اما متحمل خسارات سنگینی شده اند: صدها قطعه تجهیزات نابود شده است.
بحث و گفتگو