نماینده امریکا در ناتو بعید میداند که اوکراین در زمان جنگ به ناتو بپیوندد

اسمیت نماینده امریکا در ناتو: بعید است که اوکراین در طول درگیری ها دعوت نامه ای برای پیوستن به ناتو دریافت کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، جولیان اسمیت، سفیر ایالات متحده در این ائتلاف می گوید بعید است که اوکراین در آینده نزدیک دعوت نامه ای برای پیوستن به ناتو دریافت کند.
او در مصاحبه ای با پولیتیکو گفت: "من فکر می کنم متحدان اکنون موافق هستند که دعوت کامل بعید است در حالی که اوکراین درگیر یک جنگ تمام عیار هستند."
همزمان، اسمیت تاکید کرد که کشورهای غربی در حال مذاکره برای چگونگی تعیین تعهد بلندمدت خود به کی‌یف هستند.
اسمیت افزود: "بخشی از چالش برای اتحاد در حال حاضر این است که دقیقاً آنچه را که از نتایج مورد انتظار برای اوکراین می خواهیم در این نشست تعریف کنیم."
در پایان سپتامبر 2022، ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد که اوکراین درخواست پیوستن سریع به ناتو را دارد. جیک سالیوان، دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی، بعداً خاطرنشان کرد که انجام چنین رویه ای نابهنگام است.
به گفته دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، اوکراین از هیچ تصمیمی در نشست ناتو که قرار است در ماه جولای در ویلنیوس برگزار شود، راضی نخواهد شد، به جز دعوت برای پیوستن به این ائتلاف.
چرا زلنسکی برای ناتو نفرت انگیز می‌شود؟
روسیه در 24 فبروری 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد زورگویی و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامیده است. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود، روسیه "هیچ فرصتی برای انجام این کار باقی نگذاشت، خطرات امنیتی به گونه‌ای ایجاد شد که امکان واکنش با ابزارهای دیگر غیرممکن بود." به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند تا با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بدبینانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شد، در حالی که این ائتلاف علیرغم اعتراض مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای فدراسیون روسیه است.
بحث و گفتگو